تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
باگذشت ۱۰ سال اهالی دهستان «بزی» شهرستان نیمروز در انتظار جاده آسفالتی هستند که گویا پایانی برای آن نیست.
۱۰ سال چشم‌انتظاری برای ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت!
به گزارش عصرهامون، ایمن‌سازی جاده‌های غیراستاندارد در حالی یکی از مطالبات اصلی روستانشینان در استان پهناور سیستان و بلوچستان است که در پاره‌ای از نقاط سال‌هاست مردم چشم‌انتظار تدبیر و همت مسئولان هستند تا بلکه فکری به حال وضعیت جاده‌های خاکی و پر چاله آن روستاها کنند.

عبور و مرور از چنین جاده‌های صعب‌العبور که یا خاکی هستند یا آسفالت نامرغوب و چهل‌تکه دارند در حالی گلایه‌مندی اهالی را به دنبال دارد که عدم رسیدگی به این معضلات گاهی اوقات منجر به مهاجرت روستائیان نیز شده است.

جاده دهستان بزی در ۲۰ کیلومتری شهرستان نیمروز یکی از محورهایی است که اهالی از اوضاع وخیم آن گلایه داشته و گفته‌اند: برای گذر از این جاده با هزاران مشقت و بدبختی مواجه هستند و هزینه‌های گزافی جهت تعمیر وسایل نقلیه باید پرداخت کنند.

به گفته اهالی؛ حدود ۱۰ سال است که از آسفالت اولیه این جاده می‌گذرد و پس از آن هیچ‌گونه ترمیم و بهسازی در مسیر صورت نگرفته است به‌طوری‌که خودروهای عبوری باید بااحتیاط در این مسیر تردد کنند تا دچار خسارت یا سانحه نشوند.

اهالی ساکن در دهستان بزی خواستار رسیدگی به این معضل شده و ادامه دادند: امیدواریم مسئولان اعتباری برای توسعه و بازگشایی راه‌ها تصویب کنند تا مردم در اقصی‌نقاط طعم امید را حس کنند و بیش از این چشم‌انتظار وعده‌های مسئولان نمانند.

پیگیر اخذ اعتبار جهت بهسازی محورهای پر تردد هستیم

علیرضا کوهکن، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده شهرستان نیمروز در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون این مطالبه مردمی، بیان کرد: ازآنجایی‌که اعتبارات لازم جهت بهسازی و نگهداری راه‌های روستایی باید از طریق اعتبارات استانی تأمین شود گزارش کامل از وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی حوزه شهرستان نیمروز به فرماندار جهت طرح در شورای برنامه‌ریزی و اخذ اعتبار لازم داده شد است.

وی افزود: این اداره نیز پیگیر اخذ اعتبار جهت بهسازی محورهای پر تردد است تا در صورت تحقق، روکش این محورها در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر یک کیلومتر روکش آسفالت حدود دو تا دو و نیم میلیارد تومان است، پیگیر رفع این مشکل خواهیم بود.
 
انتهای خبر/ خ
 
https://asrehamoon.ir/vdci33azwt1awr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما