تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۴
به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت کنار‌ک، مشکل آبی برخی از روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.
رفع تنش آبی در روستاهای کنارک به همت بسیج سازندگی
به گزارش عصرهامون، آب دارند آن هم به وسعت یک دریا چرا که در همسایگی دریا زندگی می‌کنند، همان جایی که تاچشم کار می‌کند آب است؛ اما محروم‌اند از نعمتی که سالیان سال با آن عجین هستند.

بحران بی‌آبی در برخی از نقاط شهرستان کنارک به‌ویژه روستای پزم تیاب و پزم مچان در حالی بیداد می‌کند و مردم با مشكل جدی بی‌آبی روبه‌رو هستند که بندر چابهار از طریق دریای عمان به آب‌های اقیانوس هند متصل است اما برخی از نقاط آن از نعمت آب آشامیدنی محروم‌اند.

حالا پس از سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات همچون چشم‌انتظاری برای آبرسانی سقایی و... باز هم سبزپوشان نظام بی‌هیچ مزد و منتی پا در میدان گذاشته تا مرهمی بر لب‌های تشنه ساکنین ساحل‌نشین باشند.

این روزها به همت بسیج سازندگی سپاه کنارک شاهد یک حرکت عظیم از سوی جهادگران و گروه‌های جهادی هستیم، جهادگرانی که آستین همت بالا زده و چندین کیلومتر زمین را شکافتند و لوله‌های انتقال آب شرب را در دل زمین جای دادند.

اگر چه پیش‌ازاین نیز در عرصه‌های مختلف گام برداشتند و در تمامی حوادث و بحران‌های طبیعی نیز در کنار مردم به مردم ارائه خدمات رایگان کردند حتی در بارندگی و سیلاب‌های اخیر نیز به کمک سیل‌زدگان شتافتند و با تخلیه آب از منازل، توزیع اقلام و لوازم‌خانگی، اجاق‌گاز و گلیم فرش و... هرآنچه در طبق اخلاص داشتند را برای یاری رساندن به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده بکار گرفتند تا شادی و نشاط را به خانواده‌های روستا هدیه دهند.

هم اینک نیز با استعانت الهی تا این لحظه عملیات اجرایی ۹۰ درصد از فاصله بیش از ۸ کیلومتر خط انتقال آب کنارک به روستاهای پزم که با لوله پلی‌اتیلن سایز ۳۱۵ میلیمتر است باهمت بسیج سازندگی و گروه جهادی به اتمام رسیده است.

البته در این میان به‌خاطر بالابودن سطح آب در شهر کنارک و پاره‌ای دیگر از مشکلات که اصلی‌ترین آن آب‌گرفتگی داخل کانال حفر شده بود به همت دوستان جهادی تمام آب‌ها تخلیه شده است.
 
پروژه خط انتقال آب ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

عظیم سلیمانی پرور، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنار‌ک در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خدمات سپاه و بسیج سازندگی در مناطق محروم، اظهار کرد: روستاهای پزم تیاب و مچان با ۴۵۰۰ نفر جمعیت فاقد آب آشامیدنی سالم لوله‌کشی است.

وی با بیان اینکه پیش‌ازاین آب این روستاها از کهیر و یا به‌صورت سقائی تأمین می‌شد، افزود: مردم این روستاها آب را با هزینه‌ای گزاف خریداری و در تانکرهای چند هزارلیتری ذخیره می‌کردند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنارک با بیان اینکه عدم دسترسی به آب لوله‌کشی برای این چند روستا با جمعیت گسترده در نزدیکی شهر کنارک یک چالش و از معضلات بزرگ شهرستان بود، گفت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنارک که خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از اهداف اصلی آن است، با همکاری گروه‌های جهادی جهت برطرف‌کردن این مشکل اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه انتقال آب شیرین از شهر کنارک به روستاهای پزم مچان و پزم تیاب به طول ۸ کیلومتر و ۲۰۰ متر با پیشرفت ۹۰ درصد انجام شده و در مرحله بعدی نیز اجرای شبکه داخلی روستا در دست اقدام است.
 
آب لوله‌کشی آرزوی دیرینه مردمان روستاهای پزم تیاب و پزم مچان

زبیر آباد، رئیس شورای روستای پزم تیاب نیز در گفتگو با ما با اشاره به اینکه دسترسی به آب لوله‌کشی یکی از آرزوهای دیرینه مردمان این دو روستای کنارک بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه به همت بسیج سازندگی سپاه این شهرستان این آرزو رنگ واقعیت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سپاه یک نهاد مردمی است و همواره در جهت خدمات‌رسانی و حل مشکل مردم گام برداشته است، افزود: با اجرای پروژه خط لوله انتقال آب معضل چندین ساله مردم روستاهای پزم مچان و پزم تیاب بالاخره حل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی پزم تیاب تصریح کرد: پیش‌ازاین تأمین آب برای مردم این روستاها با مشقت همراه بود و از خط لوله کهیر بعد از ۲۰ روز نوبت آبگیری انجام می‌گرفت و یا به‌صورت سقائی با تانکر و هزینه گزاف خریداری می‌شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با تکمیل اجرای این پروژه و همچنین اجرای شبکه داخلی روستا و نوسازی آن این معضل به‌صورت کامل برطرف شود.

انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcaion6049nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها