تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
عملیات عمرانی احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال فاضلاب محلات زابل آغاز شده است.
خبر خوش مدیرعامل آبفا برای سیستانی‌ها/ خداحافظی با بوی بد فاضلاب
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، اجرای شبکه فاضلاب شهری مهم‌ترین اقدام در راستای تقویت زیرساخت‌های اساسی محلات کم‌برخوردار است و عدم اجرای شبکه فاضلاب مضرات بی‌شمار زیست‌محیطی برای شهر و شهروندان و نسل‌های بعدی دارد.

رهاشدن پساب‌های خانگی به معابر قصه پرغصه‌ای است که بیشتر ساکنان محله‌های شهرستان زابل از آن ناراضی و نگران هستند، نگران از این که روزهای گرم سال از راه رسید و باید دوباره بوی تعفن فاضلاب‌های جاری در برخی معابر را تحمل کنند.

از جمله نقاط شهرستان زابل که سال‌هاست اهالی آن به دنبال توسعه شبکه در آن منطقه هستند محله حسن‌آباد شهرستان زابل است که چهار سال قبل ۱۱ کیلومتر از شبکه آن اجرا شد؛ اما به دلیل عدم احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال شبکه مذکور به شبکه اصلی به دلیل کمبود اعتبار عمرانی، مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

باتوجه‌به توقف چهارساله، با پیگیری‌ها و قول مدیرعامل جدید آبفا زابل برای تأمین اعتبارات و تجهیز کارگاه عملیات عمرانی احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آغاز شده است تا مطالبه چندین ساله اهالی محترم این منطقه به سرانجام برسد.

شهروندان برای خرید انشعاب فاضلاب زودتر اقدام کنند
امید حسینی مدیرعامل آبفا زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: توسعه شبکه فاضلاب در محلات حاشیه‌ای شهر زابل از برنامه‌های اصلی آبفا سیستان است که در سال جاری با جدیت و سرعت پیگیری خواهد شد، در همین راستا طبق قولی که به اهالی محله حسن‌آباد داده بودیم، واگذاری انشعاب فاضلاب به اهالی محترم این محله شروع شده و با سرعت مطلوبی نیز در حال انجام است و در سه روز ابتدایی این طرح تعداد ۲۵ انشعاب به شبکه اصلی متصل شده است.

وی افزود: پس از اجرای شبکه فاضلاب در شهر زابل، بخش قابل‌توجهی از نقاط مختلف شهر از این اقدام مثبت بی‌بهره بودند که با برنامه‌ریزی‌ و پیگیری که صورت گرفت، پس از مدت‌ها تعطیلی توسعه شبکه فاضلاب، مجدد کارگاه‌ها فعال و در حال حاضر پس از تعیین پیمانکار در محله حسن‌آباد مشغول کار هستیم و شبکه فاضلاب و واگذاری انشعابات در تمامی این محله انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفا سیستان ضمن تشکر از همراهی و همکاری مردم این محله تأکید کرد: از اهالی محترم خواهشمندیم جهت تسریع در واگذاری انشعابات، به ساختمان شماره ۲ این شرکت مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و خرید انشعاب فاضلاب اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcguy9qzak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما