کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همتی جهادی برای آب‌رسانی؛

وقتی خیرین؛ ساقی سرزمین‌های تشنه می‌شوند

25 ارديبهشت 1402 ساعت 2:21

خیرین آب‌رسان این بار به کمک مناطق دورافتاده آمدند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، نیاز به آب آشامیدنی یکی از مهم‌ترین مطالبات به حق مردم به‌خصوص اهالی روستاهای دورافتاده است، دور بودن از مرکز و نبود امکانات رفاهی در برخی از روستاها مشکلات بسیاری را برای اهالی به وجود آورده است.
 
هرچند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی در روستاها از جمله راه‌سازی، برق‌رسانی، جاده‌سازی و آب‌رسانی صورت‌گرفته است؛ اما هنوز برخی از مناطق وجود دارند که به علت صعب‌العبور بودن مسیر از وجود برخی امکانات محروم هستند.
 
عدم آب‌رسانی به برخی از مناطق دورافتاده یکی از مشکلات اساسی در این مناطق است که موجب بروز مشکلات برای اهالی شده است و مردم برای تهیه آب سالم و بهداشتی مجبور به طی مسافت‌های طولانی هستند.
 
یکی از این مناطق، منطقه عشایری اوران شهرستان مهرستان است که اهالی آن چندین سال است از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محروم هستند، و تهیه آب برای ساکنان این منطقه با مشقت‌هایی روبرو است.
 
برای رفع این مشکل این بار خیران در سیمای جهادگران آب‌رسان ظاهر و باهمت جهادی خود لبان تشنه اهالی این منطقه را سیراب کردند.
 
فاصله ۲ کیلومتری برای تهیه آب آشامیدنی
 
هاشمزهی بخشدار مرکزی مهرستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: منطقه عشایری اوران در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهرستان مهرستان قرار دارد که ۱۵ خانوار در این منطقه سکونت دارند.
 
وی با اشاره اینکه اهالی این منطقه چندین سال است که از آب شرب سالم و بهداشتی محروم هستند افزود: مردم این منطقه فاصله ۲ کیلومتری را برای تهیه آب طی می‌کردند که مشکلات زیادی را برای آنان در برداشت.
 
هاشمزهی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت خیرین نیک‌اندیش با تهیه ۸ پنل خورشیدی، پمپ المنت دار، تانکر ۵ هزارلیتری و هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری مردم این منطقه پس از سال‌ها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

آب یک نعمت گران‌بها است

یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز خوشحالی از آب‌رسانی به منطقه عشایری اوران گفت: ابتدا از خیرین تشکر می‌کنم که برای تهیه آب شرب سالم و بهداشتی ما را یاری کردند.
 
حسینی افزود: قبل از این اقدام ما برای تهیه آب بسیار مشکل داشتیم و مسافت طولانی را برای تهیه آب آن هم با پای پیاده طی می‌کردیم که بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود.
 
یکی دیگر از اهالی روستا نیز بیان کرد: آب یک نعمت گران‌بها است و ما امروز از اینکه آب‌رسانی به منطقه ما صورت‌گرفته است بسیار خوشحال و شکرگزار این نعمت ارزشمند هستیم.
 
وی افزود: قبل از افتتاح این پروژه ما برای تهیه آب بسیار در تنگنا بودیم و مسافت طولانی را برای تهیه آب طی می‌کردیم که با پای پیاده فقط می‌توانستیم یک یا دو گالن آب تهیه کنیم.
 
این شهروند عشایری ادامه داد: امروز به برکت کمک خیرین عزیز ما به آب سالم و بهداشتی دسترسی پیدا کردیم که جای بسیار تقدیر و تشکر از این عزیزان را دارد.
 
انتهای خبر/ س
 


کد مطلب: 160369

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/160369/وقتی-خیرین-ساقی-سرزمین-های-تشنه-می-شوند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir