تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
نداشتن سرویس ایاب و ذهاب در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی زابل باعث گلایه جمعی از دانشجویان این دانشگاه شده است.
گره مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه های زابل همچنان کور است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از اوشیدا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل یکی از اولین دانشگاه‌های شهرستان زابل است که در طول دوره فعالیت علمی خود هزاران فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داشته است.

یکی از معضلاتی که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان زابل با آن مواجه هستند، موضوع رفت‌وآمد به این واحد دانشگاهی است که به دلیل فاصله این واحد با شهر زابل، دانشجویان را با مشکلاتی مواجه کرده است که برطرف‌شدن آن نیازمند ارائه خدمات ویژه‌تری برای تسهیل در رفت‌وآمد از سوی دانشگاه است.

و دردناک‌تر از همه اینکه دانشجویانی که از سرویس ایاب‌وذهاب عمومی استفاده می‌کنند در بازگشت به دلیل نبود وسیله نقلیه گاهی ناچارند در گرمای تابستان و سرمای طاقت‌فرسای پاییز و زمستان ساعت‌ها برای خودرو در دانشگاه منتظر بمانند و از همه بدتر مجبورند با آژانش تردد کنند و کلی هزینه رفت‌وآمد با وجود شهریه‌های سنگین دانشگاه پرداخت کنند.

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد زابل در دومین مطالبه خود در تماس با پایگاه خبری اوشیدا ضمن گلایه شدید از این وضعیت و نبود سرویس ایاب‌وذهاب بیان کردند: هزینه شهریه دانشگاه آزاد خود به‌تنهایی برای ما زیاد بوده و اکنون مجبور هستیم هزینه دیگری نیز برای رساندن خود به دانشگاه بپردازیم و متأسفانه هزینه دربستی و آژانس هم‌افزایش یافته و باید علاوه بر هزینه سنگین شهریه در این وضعیت اقتصادی نابسامان هزینه ایاب‌وذهاب هم معضلی دیگر است که بر شانه خانواده‌ها و دانشجویان سنگینی می‌کند.

گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد زابل از نبود سرویس ایاب و ذهاب
یکی از این دانشجویان دختر در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: بعضی ساعات کلاس‌ها به‌گونه‌ای است که بعد از کلاس برای رساندن خود به مرکز شهر یا منزل هیچ تاکسی پیدا نمی‌شود و مجبور هستیم حتماً با آژانس برای یک مسیر کوتاه تا چندبرابر کرایه بپردازیم.

این دانشجویان در ادامه به خبرنگار ما بیان کردند: برای پیگیری این مشکل دو ترم قبل تعداد 100 نفر از دانشجویان به رئیس دانشگاه درخواست داده و نامه‌نگاری کردیم و بارها به مسئولان دانشگاه آزاد زابل مراجعه کرده‌ایم؛ اما پاسخ روشنی دریافت نکرده و می‌گویند وظیفه شهرداری بوده که سرویس ایاب‌وذهاب برای ما در نظر بگیرند؛ اما ظاهراً شهرداری زابل همکاری نکرده است.

یکی دیگر از دانشجویان دختر گفت: امنیت دانشجویان باید برای مسئولین دانشگاه در اولویت قرار داشته باشد و لذا این سطح از بی‌تفاوتی در جایگاه یک دانشگاه در این سطح نیست.

دانشجویان همچنین گفتند: این مشکلات در حالی است که شهریه دانشجویان تمام‌کمال دریافت می‌شود و چنانچه تأخیری در پرداخت داشته باشند از انتخاب واحد، حذف اضافه و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان محروم می‌شوند، ای‌کاش در برابر این همه نارسایی‌های موجود کسی بود که جوابگو بود تا دانشجویانی که قرار است با تحصیل علم فردای جامعه اسلامی را بسازند اذیت نمی‌شدند.

گفتنی است که زابل تنها شهری است که ایستگاه‌های خط واحد و اتوبوس در آن احداث شده است؛ اما خبری از وسایل نقلیه عمومی در آن نیست.

پیگیر رفع مشکل ایاب‌وذهاب دانشجویان هستیم
حبیب‌الله جوان رئیس دانشگاه آزاد زابل در پاسخ به مطالبه دانشجویان به خبرنگار ما مشکل تردد دانشجویان در ایستگاه‌های مسافربری و همچنین مسیر تردد به دانشگاه را جزو مشکلاتی دانست که برای رفع آن باید شهرداری و مسئولان شهری هم تلاش نمایند تا این مشکلات رفع شود.

وی افزود: در همه شهرها و استان‌ها شهرداری و حمل‌ونقل آن مسئول حمل‌ونقل عمومی شهروندان است که این درخواست دانشجویان را پیگیری کند به‌هرحال شهرداری موظف است باتوجه‌به راه‌اندازی وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون سایر شهرستان‌ها و استان‌ها فعالیت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد زابل تأکید کرد: البته هرساله سرویس برای دانشجویان فراهم شده بود؛ ولی استقبال نمی‌شود و اگر بنابه‌درخواست نامه کتبی از شهرداری است ما همین فردا و هر روز پیگیر هستیم و نامه درخواست کتبی به شهرداری زابل انجام می‌شود.

محمدرضا میری مسئول سازمان حمل‌ونقل شهرداری زابل در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: باتوجه‌به اینکه مینی‌بوس‌های ما یورو پنج هستند و از گازوئیل یورو 5  استفاده می‌کند و زابل یورو نهایت دو و سه را داریم و ون‌هایی که برای تعمیر به زاهدان منتقل هستند پیگیر هستیم تا بعد تعمیر در این مسیر استفاده کنیم.

میری ادامه داد: باتوجه‌به شرایط دانشگاه در طی یک هفته آینده سعی خواهیم کرد تا به مطالبه دانشجویان پاسخ داده شود و فعلاً به‌صورت موقت از وسایل نقلیه شخصی از دانشگاه آزاد زابل تا چهارراه زهک تدابیری اندیشیده شود و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

پایگاه خبری اوشیدا تا حصول نتیجه پیگیر این مطالبه بحق دانشجویان و حتی شهروندان برای استفاده وسایل نقلیه عمومی است.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdca0wn6i49nie1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما