تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
تیر رسانه های معاند بازهم به سنگ خورد؛  

پاسخ مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش به یک ادعا

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: در پی قطعی آب عمل بیماران اورژانسی کنسل نشده است.
پاسخ مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش به یک ادعا
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، در پی انتشار خبری مبنی بر «نبود آب در بیمارستان خمینی خاش، یک عمل جراحی در این بیمارستان لغو شد.» پایگاه خبری تفتان ما جهت پیگیری این موضوع در تماسی که با محمود کردی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش داشت، وی ضمن رد این موضوع گفت: در مورخه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، آب شهر قطع شده و هم‌زمان پمپ آب مخزن نیز دچار سوختگی شده بود که حدود یک ساعت ونیم زمان جهت تعویض آن صرف و بیمارستان به فعالیت عادی خود ادامه داده و دیالیز بیماران نیز انجام شده است.

 وی ادامه داد: پزشک معالج بیماران غیراورژانسی را کنسل کرده درحالی‌که در همان ساعت بیماران اورژانسی در اتاق عمل مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند و مشکلی در خصوص بیماران اورژانسی وجود نداشته است.
کردی بیان کرد: گاهی در صورت ایجاد مشکل در تمامی بیمارستان‌های کشور به‌خاطر درنظرگرفتن شرایط بیماران اورژانسی اعمال جراحی الکتیو کنسل می‌شوند تا بیماران اورژانسی که جان آنان در خطر است به مخاطره نیفتند.

این مسئول اضافه کرد: مشکل قطع آب و برق در سطح شهر همواره وجود داشته که بیمارستان نیز از این امر مستثنی نبوده؛ اما در بیمارستان جهت موارد اورژانسی پیش‌بینی‌های لازم صورت‌گرفته و در صورت قطعی برق و آب دیزل‌ژنراتورها و مخازن ذخیره وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش خاطرنشان کرد: در صورت قطع برق دیزل‌ژنراتورها به مدت چندین روز برق بیمارستان را تأمین می‌نمایند کمااینکه در ماه مبارک رمضان به علت سرکابل زدن برق اصلی فشارقوی خارج از بیمارستان به مدت دو روز برق قطع بوده و دیزل‌ژنراتورها فعال که مشکلی جهت بیماران به وجود نیامده است.

وی اظهار کرد: در خصوص آب نیز مخزن ۱۰۰ هزارلیتری ذخیره وجود دارد علاوه‌برآن منبع هوایی از چاه آب بیمارستان نیز وجود دارد که در صورت قطع آب بیمارستان به مدت ۴۸ ساعت مخزن ۱۰۰ هزارلیتری پاسخگوی نیاز است.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcauwn6o49nim1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما