تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
کلینیک‌هایی که شهر را بیمار کردند؛

خطر سرنگ‌های آلوده بیخ گوش کلان‌شهر زاهدان

متأسفانه، این روزها شاهد رهاشدن سرهنگ‌های آلوده برخی کلینیک‌های دندانپزشکی در خیابان‌های زاهدان هستیم.
خطر سرنگ‌های آلوده بیخ گوش کلان‌شهر زاهدان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، باتوجه‌به اینکه زباله‌های عفونی ازجمله زباله‌های ویژه‌ای هستند که حاوی بسیاری از عوامل بیماری‌زا است و میزان آلودگی‌شان بالا بوده و باید به‌صورت ویژه و جدا از سایر زباله‌ها معدوم و از انتشار آن‌ها در محیط‌زیست جلوگیری شود، متأسفانه این زباله‌ها در سطح کلان‌شهر زاهدان مشاهده می‌شود.

باتوجه‌به اینکه رهاسازی زباله‌های عفونی در مرکز شهر آلودگی و بیماری‌هایی برای مردم در پی دارد سبب نگرانی ساکنان منطقه زیباشهر زاهدان شده این در حالی است که فقدان مدیریت صحیح در جمع‌آوری و دفع بهداشتی زباله‌های عفونی می‌تواند در بروز بحران‌های زیست‌محیطی نیز نقش بسزایی داشته باشد.

شماری از شهروندان زاهدانی در پی تماس‌های مکرری که با تحریریه پایگاه خبری ما داشتند از رهاکردن سرنگ‌های آلوده در خیابان تقاطع شهدای مرزبانی و بهارستان این شهر خبر دادند.

در پی تماسی که خبرنگار ما با علیرضا شهرکی، مسئول واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان داشت، بیان کرد: ریختن سرنگ‌ها در خیابان مربوط به کار پول‌های خالی به همراه سرسوزن کوچک بی‌حس‌کننده دندان‌پزشکی است.

وی افزود: این کار پول‌ها در دندان‌پزشکی برای بی‌حسی موضعی کاربرد دارند و مربوط به بیمارستان پیامبر اعظم نیست.

شهرکی گفت: بازرسان واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان به طور مداوم از اماکن عمومی، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند.

انتهای خبر/ ق
  https://asrehamoon.ir/vdcg7z9qyak93n4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما