تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۴
معضلی که در کلان‌شهر به بحران تبدیل شد؛

معابر خاکی، چالشی که در زاهدان قابل‌حل نیست

با گذر از سطح شهر کوچه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که همچنان در انتظار آسفالت هستند.
معابر خاکی، چالشی که در زاهدان قابل‌حل نیست
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، امروزه یکی از معضلات اساسی و زیرساختی در هر منطقه‌ای نبود آسفالت معابر است که می‌تواند موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.
 
 رسیدگی به وضعیت آسفالت هر نقطه‌ای از شهر را می‌تواند یکی از مهم‌ترین اقدامات و وعده‌های شهرداری به مردم برشمرد.

اگرچه بنا به ارائه‌دادن خدمات شهری مطلوب به شهروندان از سوی شهرداری، اما هنوز شاهد نبود آسفالت معابر و کوچه‌های خیابان جمهوری کلان‌شهر زاهدان هستیم که به‌تبع خاکی بودن آنها هم وضعیت نامناسبی را در آن منطقه ایجاد کرده و مشکلات فراوانی نیز در رفت‌وآمد، پاکیزگی و بهداشت محیط برای شهروندان هم به وجود آورده است.

بااین‌وجود برخی از خیابان‌ها و کوچه‌های جمهوری همچنان تشنه آسفالت هستند که به‌نوعی با گلایه و اعتراض شهروندان هم روبرو شده، به‌طوری‌که آن‌ها می‌گویند بیش از چندین سال است که رنگ آسفالت را در برخی از معابر این شهرستان به چشم ندیده‌اند و یا هنوز هم اقدام مناسبی به جهت بهسازی این‌گونه مناطق از سوی متولیان امر انجام نشده است.

وعده رسیدگی و رفع این مشکلات هرساله توسط متولیان امر مطرح می‌شود؛ اما در پایان چیزی به‌جز کم‌کاری و بی‌تفاوتی آنان نسبت به این موضوع عاید شهروندان نمی‌شود.

متأسفانه با گذر از سطح شهری و با مشاهده کوچه‌هایی که همچنان در انتظار آسفالت هستند، بار دیگر ضعف مدیریتی مسئولان شهری در این کلان‌شهر برای همگان نمایان می‌شود.

مدت‌های بسیار طولانی است که وضعیت آسفالت خیابان‌های این منطقه نامناسب است حتی با وجود روکش آسفالت در برخی خیابان‌های این منطقه به دلیل انجام نشدن زیرسازی مناسب و عدم استفاده از مواد مرغوب در تولید آسفالت این مشکلات مضاعف شده و هزینه‌ها نیز هدر می‌رود.
 
پیگیری شهروندان زاهدانی برای آسفالت معابر خیابان جمهوری در سال‌های اخیر در حالی بی‌نتیجه مانده که با وجود ناهمواری و خرابی بودن تردد در بسیاری از خیابان‌های این شهر به‌سختی انجام می‌شود.

شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما می‌گویند: یکی از بحران‌های شهری از گذشته تاکنون مسئله آسفالت خیابان‌ها به‌خصوص خیابان جمهوری بوده است.

در ادوار مختلف به‌صورت مقطعی اقداماتی انجام شده است، اما هیچ‌گاه رضایت‌بخش نبوده و همواره با وجود خاکی بودن این معابر خودنمایی کرده و تردد به دلیل وضعیت نامناسب و خرابی مشکل‌ساز شده است.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: خاکی بودن معابر در کوچه و خیابان‌های جمهوری برای اهالی این منطقه مشکلات فراوانی را به وجود آورده و تردد آن‌ها را مختل کرده است و از این شرایط گلایه‌مند هستند و مرمت و بهسازی معابر این خیابان‌ها جزئی از خواسته‌های آن‌ها شده است.
 
شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: در فصل تابستان به‌خاطر خاکی بودن و نبود آسفالت گردوخاک همه‌جا را می‌گیرد و در فصل زمستان زمان بارندگی هم مشکلات خاص خودش را دارد که بازهم انتظار داریم مسئولین شهری به رفع این مشکل همت کنند.
 
تماس‌های مکرر مخاطبان مبنی بر کم‌کاری شهرداری در مناطق مختلف شهری بوده و بنا بر اظهارات آن‌ها علاوه بر خاکی بودن معابر، برخی از کوچه‌های سطح شهری رنگ آسفالت به خود ندیده و در وضعیت خاکی به سر می‌برند که می‌توان گفت چنین وضعیتی درشان یک کلان‌شهر نیست.
 
براین‌اساس، انتظار می‌رود شهرداری و متولیان امر نسبت به آسفالت برخی از معابر و کوچه‌های شهر که خاکی هستند اقدام کنند تا به گفته اهالی این مناطق طعم زندگی بدون خاک را بچشند. 
 
خبرنگار عصرهامون طی تماس‌های مکرری که در روزهای اخیر با جمشید میری، شهردار منطقه یک داشتند، جوابگو نبودند.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcdzz0fxyt0956.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما