کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرمای هوا یا کمبود منابع؛

شهروندان خاشی از نبود آب رنج می‌برند

2 خرداد 1402 ساعت 1:20

قطعی مکرر و افت فشار آب در شهرستان خاش همچنان به‌عنوان یک معضل ادامه دارد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، این روزها که شدت گرما در شهرستان خاش نسبت به روزهای قبل چندین برابر شده کمبود و افت فشار آب مشکلات مردم را مضاعف کرده است.

بسیاری از نقاط شهر با کمبود و افت فشار آب روبه‌رو هستند حتی برخی از نقاط فقط یک ساعت در روز آب دارند و برخی از نقاط شب‌ها تنها از یک شیر آب در منزل آن هم با فشار بسیار کم استفاده می‌کنند.

نزدیک به یک هفته است که شهروندان برخی از محله‌های شهرستان خاش از افت شدید فشار آب و بی‌آبی گلایه دارند.

ساکنان چند محله در شهرستان خاش نزدیک به یک هفته است که با کمبود شدید آب و قطع مکرر آن مواجه هستند، به‌طوری‌که حتی در تانک‌های آنان نیز آبی وجود ندارد.

 این شهروندان با وجود مراجعه به اداره آب جواب مشخصی دریافت نکرده‌اند و همچنان با کمبود آب مواجه هستند.

اگر پای صحبت شهروندان خاشی بنشینید، بحث کمبود آب و گرما از نخستین مباحثی است که مطرح می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی و زیر بنایی شهر خاش کمبود شدید آب همراه باکیفیت بسیار پایین آن که تاکنون این معضل اساسی مرتفع نشده است.
 
نارویی یکی از شهروندان خاشی به خبرنگار ما گفت: چندین ماه است که با کمبود بی‌آبی مواجه هستیم که قطعی‌های چندساعته آب در محله‌های ریگ‌آباد، فردوسی، خیابان انقلاب و هنوز هم این معضل ادامه دارد.
 
یکی دیگر از شهروندان منطقه هواشناسی و سه‌راهی شهر با اشاره به گلایه‌هایی از قطعی مکرر آب به خبرنگار ما گفت: به مدت دوساعته در ساعات آخر شب آب وصل می‌شود که شاهد فشار پایین آن هستیم.

مدیر مدارس واقع در خیابان بهشتی نیز به خبرنگار ما گفت: با نبود و قطعی آب در مدرسه دچار مشکلاتی شده‌ایم و باتوجه‌به اینکه دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی نیاز مبرم به آب دارند مخصوصاً برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی با معضلاتی روبه‌رو شده‌ایم.
 
محمد میرانی، مسئول روابط‌عمومی اداره آب و فاضلاب شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مشکل نبود آب در شهر خاش وجود ندارد؛ اما عدم مدیریت صحیح آب شرب از سوی شهروندان و استفاده بی‌رویه در زمان اوج مصرف سبب کاهش فشار در مدار می‌شود.

به گفته وی؛ نبود منابع و ذخایر آبی باعث شده تا شهرستان خاش با مشکل بی‌آبی مواجه شود.
 
میرانی گفت: شهرستان خاش به دلیل عدم بارندگی چاه‌های ذخایر آبی افت پیدا کرده و تنها شهرستانی که سد ندارد.
 
مدیر روابط‌عمومی اداره آب و فاضلاب این شهرستان تصریح کرد: طبق اعتبارسنجی که صورت‌گرفته ۱۰۰ لیتر کاهش تولید آب نسبت به دوساله گذشته را داریم و به همان اندازه افزایش جمعیت را پیشرو داریم و با بحران ابی مواجه هستیم.

انتهای خبر/ ق


کد مطلب: 160708

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/160708/شهروندان-خاشی-نبود-آب-رنج-می-برند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir