کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اینجا فریاد بی‌آبی بلند است؛

شبکه آبرسانی فرسوده معضل این روزهای مردم ایرانشهر

4 خرداد 1402 ساعت 8:37

شبکه آبرسانی فرسوده در شهرستان ایرانشهر باعث ایجاد گلایه و نگرانی شهروندان شده است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حیات اقتصادی، کشاورزی و رشد جمعیتی سیستان و بلوچستان همانند دیگر نقاط کشور به منابع آبی بستگی دارد.

بیشتر منابع آبی منطقه بلوچستان نیز سفره‌های زیر زمینی و بارندگی‌های فصلی است که وضعیت این بارندگی نیز در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش‌یافته است.
 
مردم شهرستان ایرانشهر این روزها درحالی‌که روزهای گرم را سپری می‌کنند که معضل بی‌آبی دیگر امان آنها را بریده است، و ظاهراً چند روزی است که در بسیاری از مناطق شهر مردم با قطعی آب و یا افت فشار مواجه هستند.
 
افت فشار آب و کمبود آن در فصل گرم امسال هم مجدد مشکلات عدیده‌ای در زندگی شهروندان ایرانشهری ایجاد کرده است.

نبود آب، معضل گریبان گیری که شهروندان را رها نمی‌کند
 
جمعی از شهروندان ایرانشهری به خبرنگار ما با گلایه از وجود نابسامانی در شبکه آب و فاضلاب، از قطعی مکرر آب آشامیدنی شهر خبر می‌دهند.

يکی از شهروندان ایرانشهری از قطع‌شدن مکرر آب احساس نارضایتی کرد و به خبرنگار ما گفت: آب آشامیدنی این شهرستان روزانه بیش از دو سه بار قطع می‌شود.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته، برخی مواقع تا سه روز آب آشامیدنی قطع بود و حتی برای انجام کارهای روزمره نیز با مشکل مواجه بوديم.

وی گفت: در این چند روز مجبور بودیم برای تأمین آب آشامیدنی موردنیاز، بشکه‌ای خریداری کنیم و برای شست‌وشوی ظروف و لباس‌ها نیز با مشکل مواجه شدیم.
 
یکی از شهروندان ایرانشهری به خبرنگار ما گفت: برخی از مناطق شهر دچار بی‌آبی و قطعی دائم آب هستند و هیچ‌یک از مسئولان این شهر نیز پاسخ درستی به مردم نمی‌دهند.

وی گفت: وقتی گلایه‌های خود را با اداره آب مطرح می‌کنیم مرتب وعده حل مشکل را تا دو ماه آینده می‌دهند و استدلال می‌کنند که لوله‌کشی‌ها فرسوده است .

یکی از شهروندان خاشی به خبرنگار ما گفت: از مسئولان انتظار داریم خود را به‌جای فردی بگذارند که ساعت ۱۴ برای استراحت به منزل خود مراجعه می‌کند و در این تابستان گرم با نبود آب مواجه می‌شود و آیا خود آن‌ها می‌توانند این شرایط را تحمل کنند.

مشکلات افت فشار آب به‌زودی رفع می‌شود

محمدرضا کلکی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: منبع و شبکه آب شهرستان قدیمی و فرسوده است و نیاز به تجهیز و مرمت دارد که ایجاد تجهیزات شبکه و تأسیس منبع آب از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار بگیرد.
 
 وی افزود: مشکل آب شهرستان ایرانشهر نیاز به اعتبارات کلان استانی دارد و مسئولان باید برای رفع این مشکل اقدام کنند.
 
کلکی گفت: متناسب با رشد جمعیت و ساخت‌وسازهای روزانه برای شبکه آب قدیمی ایرانشهر طراحی جدیدی پیش‌بینی‌شده است.
 
به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر؛ برای بهسازی شبکه قدیمی به مدت دو سال مشغول به کار هستند که مطالعات آن امسال تمام می‌شود و به‌زودی مشکل افت فشار آب در این شهرستان رفع خواهد شد.

انتهای خبر/ ق
 


کد مطلب: 160833

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/report/160833/شبکه-آبرسانی-فرسوده-معضل-این-روزهای-مردم-ایرانشهر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir