تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
پلاک خودروهایتان را مخدوش نکنید؛

۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار متخلفان

برابر ماده ۷۲۰ قانون تردد خودروهای پلاک مخدوشی، یا فاقد پلاک ۶ ماه تا یک سال حبس دارند.
۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار متخلفان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، هر بار تخلفات گسترده‌ای توسط خودروها و بخصوص موتورسیکلت‌های پلاک مخفی و مخدوش می‌بینیم علاوه بر اینکه این افراد با مخفی‌کردن پلاکشان به تخلفات گسترده نظیر کیف‌قاپی، سرقت، قتل می‌زنند و رسیدگی را برای مأمورین نیروی انتظامی دشوارتر می‌کنند.
 
تردد خودروهای فاقد پلاک و یا پلاک مخدوشی برای فرار از جریمه پلیس در خیابان‌ها و همچنین در محدوده طرح و ترافیک زاهدان افزایش پیدا کرده است.
 
تردد خودروهای پلاک مخدوش در محورهای مواصلاتی زاهدان معضلی است که همواره امنیت جاده‌ها را به خطر انداخته و سبب بروز حوادثی ناگوار می‌شود.

سرعت سرسام‌آور این اتومبیل‌ها برای گریز از چنگ قانون گاهی موجب تصادفات ناگوار  می‌شود.

عدم پایبندی به قوانین راهنمایی‌ورانندگی و تضییع حقوق دیگران در رانندگی عواملی است که می‌تواند به قیمت ازدست‌دادن جان یک نفر منجر شود و امنیت و ایمنی را به خطر بيندازد.

این روزها مخدوش کردن پلاک خودرو به یک چالش اساسی در مناطق اجرای طرح ترافیک تبدیل شده و باتوجه‌به اعمال محدودیت‌های شبانه به‌شدت نیز در حال گسترش است.
 
 خودروهایی که به چپ و راست می‌پیچند برای گمراه‌کردن خودروی پلیس که در تعقیبشان است اقدام به خارج‌کردن دودی غلیظ از اگزوز خود می‌کنند.

راه‌اندازی دستگاه تولید پلاک در زاهدان

محمدعلی بزی، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: رانندگان متخلفی که بدون پلاک و یا پلاک مخدوش در سطح معابر شهری و جاده‌ای تردد می‌کنند پلیس به‌طورجدی و بدون اغماض با این‌گونه متخلفان برخورد خواهد کرد.
 
وی افزود: رانندگانی که پلاک‌های خود را مخدوش می‌کنند برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای این افراد به مدت ۶ ماه تا یک سال حبس پیش‌بینی‌شده و خودرو به مدت یک سال توقیف می‌شود.
 
به گفته بزی؛ دستگاه تولید پلاک در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: افراد با مراجعه به تعویض پلاک در زاهدان ظرف مدت پنج‌روز برای آنها پلاک صادر می‌شود.
 
انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcftxdycw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما