تاریخ انتشار :شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۴
گروه‌های جهادی مرهم زخم‌های کهنه حاشیه‌نشینان چابهاری شدند؛

بارقه امید بر ساحل‌نشینان مرادآبادی با ساخت پروژه هزار واحدی

پروژه هزار واحدی مسکن محرومان توسط جهادگران سازمان بسیج سازندگی در مرادآباد چابهار مرهم زخم‌های کهنه حاشیه‌نشینان شد.
بارقه امید بر ساحل‌نشینان مرادآبادی با ساخت پروژه هزار واحدی
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، مرادآباد منطقه‌ای چند خط پایین‌تر از خط فقر و البته بیخِ گوش منطقه آزاد چابهار؛ فاصله‌ای هم با لاکچری‌های ویلانشین ندارد شاید به ۱۰ کیلومتر هم نرسد؛ اما خانه‌ها سروسامانی ندارد خاک و کلوخ بوده و خبری از جاده و خیابان و آسفالت هم نبود.

دسترسی به امکانات اولیه زندگی از جمله آب و برق هم نداشتند که اینها تنها بخشی از مشکلات حاشیه‌نشینان مرادآبادی بود تا اینکه بار دیگر سپاه وارد میدان شد؛ گروه‌های جهادی بسیج سازندگی بار دیگر آستین همت بالا زده و برای کاهش آلام مردم پا به عرصه خدمت بی‌منت گذاشتند.

پس از ۲۵ سال محرومیت قرار است منطقه حاشیه‌نشین مرادآباد رنگ زندگی به خود بگیرد، به اعتقاد رئیس سازمان بسیج مستضعفین «هیچ خدمتی زیر آسمان انقلاب اسلامی از خدمت به حل مسئله حاشیه‌نشینی شهرستان چابهار و این استان بالاتر نیست‎.«‎

‏با این تفاسیر اما «مراد‌آباد»، مشتی نمونه خروار از وضعیت حاشیه‌نشینی در چابهار است که ساکنان آن با استفاده از تیرهای چوبی و کمی حصیر و تخته برای خود سرپناهی تهیه کرده و بیش از ۲۵ سال است که با کمترین و حتی شاید هیچ امکاناتی زندگی می‌کنند.

‏ منطقه کپرنشین مراد آباد فاقد امکانات آب و برق مناسب
حمزه امیریان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اسفندماه سال ۹۹ در گفتگو با خبرنگار ما، بیان کرده بود که مرادآباد چابهار یک سکونت غیررسمی در حاشیه شهر با جمعیت ۷ هزار و ۲۳۴ نفر در قالب هزار و ۲۳۰ خانوار بوده است و بدون هماهنگی مردم با مسئولین به‌مرور زمان با کپرنشینی ایجاد و گسترش پیدا کرده است به‌گونه‌ای اهالی این منطقه هیچ توجهی برای داشتن امکانات و حل مشکلات خود نداشتند‎.

وی افزود: در حال حاضر مردم این منطقه کپرنشین و فاقد امکانات آب و برق مناسب، محله و معابر اصلی و فرعی هستند که هم تردد آنها را دچار چالش کرده و هم برای انجام اقدامات عمرانی مشکل‌ساز شده است‎.‎

‏۷۰۰ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است
غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پروژه هزار واحدی مسکن محرومان توسط جهادگران سازمان بسیج سازندگی در مرادآباد چابهار در دست اجرا قرار دارد، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، ۷۰۰ واحد از این پروژه به مرحله نهایی و به بهره‌برداری رسیده و مابقی پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این پروژه ساخت ابنیه و زیرساخت‌ها نیز توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی انجام می‌شود، افزود: در ساخت پروژه هزار واحدی مرادآباد حدود ۳۰ گروه جهادی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان ادامه داد: در ساخت این پروژه که به فاز ۳ رسیده است زیرساخت‌ها، خاک‌برداری، ایجاد معابر، جدول‌گذاری، آسفالت، ایجاد شبکه‌های آب و فاضلاب، ساخت ۲ مدرسه، مسجد و... نیز به همت گروه‌های جهادی انجام شده است.

گفتنی است سپاه در طول چهار دهه گذشته و به‌ویژه سال‌های اخیر قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و هم سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خدمات بسیاری را به مردم در اقصی‌نقاط سیستان و بلوچستان ارائه کرده است.

انتهای خبر/ ‏
https://asrehamoon.ir/vdcev78zejh8pvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها