تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۸
عزم‌ جهادی‌ برای محرومیت‌زدایی در جنوب شرق کشور؛

مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته است

باهمت خیرین نهضت مدرسه‌سازی در جنوب شرق کشور رونق بسیار گرفته است.
مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مدرسه مکانی برای علم‌آموزی و توسعه و پیشرفت علمی فرزندان است، و نیاز است تا دانش‌آموزان برای فراگیری بهتر علم و دانش از مکان استاندارد و مجهزی برخوردار باشند.
 
استان سیستان و بلوچستان به لحاظ پهناور بودن و پراکندگی جمعیت در روستاها و شهرها باعث شده است تا امکانات و فضاهای آموزشی استاندار در این استان به طور کامل تقسیم نشده باشد که این امر سبب شد تا این استان درگذشته پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی در کشور را به خود اختصاص داد.
 
با رشد جمعیت دانش‌آموزی، نیاز به توسعه و افزایش فضاهای آموزشی استاندارد و ایمن در استان بیشتر احساس می‌شود.
 
چند سالی است که خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت فضاهای آموزشی استاندارد برای فرزندان این مرزوبوم قدم‌های گسترده و مثبتی را برداشته‌اند به‌طوری‌که سرانه فضای آموزشی در استان به گفته متولیان امر از ۳/۳ مترمربع به ۸/۳ مترمربع افزایش‌یافته، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در کشور ۲/۵ مترمربع می‌باشد.
 
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در سال گذشته با ۶۸۰ میلیارد تومان کمک‌های خیرین و اعتبارات دولتی هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان احداث و به بهره‌برداری رسید که این استان رتبه اول را در بخش کلاس‌های تحویلی در کشور به خود اختصاص داد.
 
میثم لک زایی افزود: در دوماهه سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آورده خیرین و بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص دولتی از محل منابع ملی استانی در اختیار سازمان نوسازی مدارس استان قرار گرفت که ساخت هزار و ۸۸۰ کلاس درس را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: طبق اولویت‌بندی انجام شده امیدواریم بخش قابل‌توجهی از این پروژه‌ها را در ۶ماهه نخست امسال تکمیل و تحویل دانش‌آموزان عزیز شود.
 
لک زایی پیش‌بینی کرد: با آغاز سال تحصیلی آینده بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شود.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: در خصوص ساخت کلاس‌های درس در استان اولویت با شهرستان‌های است که سرانه فضای آموزشی پایین‌تری دارند و این مناطق به طور ویژه‌تری باید دیده شوند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdciuzazpt1aqu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها