تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
دسترسی به‌موقع و باکیفیت به نان یکی از پرمصرف‌ترین قوت مردم؛ این روزها قربانی شلوغی صف‌های نانوایی شده است.
کلافگی مردم از شلوغی نانوایی‌ها در هامون/ مقصر کیست؟
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، یکی از اجزا ثابت سفره هر ایرانی نان است به‌طوری‌که هر خانواده حداقل یک یا دو وعده‌غذایی خود در روز را با نان تأمین می‌کند؛ اما با تلاطم بازار و افزایش قیمت سایر کالاها همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ، نان نقش پررنگ‌تری در سبد کالا مردم به خود گرفت.
 
تهیه نان بر سفره‌های مردم از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است، مسئله کمبود نان در برخی نانوایی‌های شهرستان هامون و افزایش صف مقابل برخی نانوایی‌های سطح شهر موضوعی است که در روزهای اخیر شهروندان از آن گلایه داشتند.
 
داستان نان و شلوغی صف‌ها، یک سناریوی تکراری است که هرازچندگاهی رخ می‌دهد، هر بار هم یک علت خاصی دارد.

گویی پایانی بر صف نان نیست، سال گذشته معضل صف‌های طولانی نان گلایه شهروندان هامون را در پی داشت، نانواها از قیمت پایین و مردم از کیفیت و صف طولانی نان‌ها گلایه دارند.

برخی از شهروندان هامون دلایل دیگری از جمله گرانی دیگر اقلام خوراکی را عامل شلوغی صف‌های نانوایی می‌دانند و بااین‌حال اکنون تأمین نان نیز آن‌چنان آسان نیست و برای خرید آن باید مدت نه‌چندان کمی در صف ایستاد.

صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت در مقابل نانوایی‌ها و تأمین نان از دغدغه‌های مردم شهرستان هامون است، به‌گونه‌ای که در سطح شهر کمتر نانوایی به چشم می‌خورد که مقابل آن صف طولانی وجود نداشته باشد.

کلافگی شهروندان هامون از شلوغی صف‌های نانوایی
یکی از شهروندان هامون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: صف نانوایی به‌شدت شلوغ است و رسماً باید یک‌زمان را برای خرید نان خالی کنیم تا بتوانیم نان بخریم.

وی افزود: باید مغازه خود را هر روز تعطیل کنم و نزدیک به یک ساعت در صف بایستم تا نان بخرم؛ این شلوغی صفوف نانوایی توجیه ندارد؛ اما کسی فکری برای حلش نمی‌کند.

یکی دیگر از شهروندان هامونی علت کمبود نان در نانوایی و صف شلوغ را فروش نان توسط نانوایی به سوپرمارکت‌ها دانست و گفت: چطور می‌شود مردم عادی برای خرید دو سه عدد نان یک ساعت معطل می‌شوند؛ اما مغازه‌ها هر روز ده‌ها نان در سبد خود دارند؟
 
یکی از شهروندان هامونی نیز به خبرنگار ما گفت: باتوجه‌به گرانی برنج و کالاهای دیگری؛ ماکارونی، سیب‌زمینی و حبوبات تهیه نان برای مردم ضروری است که آن هم در شرایط فعلی با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: چند روز قبل برای خرید ۳ عدد نان به مدت ۴۵ دقیقه در صف ایستادم.

 مراجعه روستائیان به شهر علت شلوغی صف‌های نانوایی
حسن صفایی مقدم، مسئول جهاد کشاورزی شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سهمیه موجود نان در کارت‌خوان‌ها بر اساس سهمیه آرد شهرستان است و تعداد پنج عدد نان برای سرپرست هر خانواده تعریف شده که اگر بیش از پنج عدد نان، نانوایی‌ها بدهند ازطریق سامانه مشکل سازخواهد شد.
 
وی افزود: باوجوداینکه بازدید همه‌جانبه بر کیفیت نان انجام می‌شود اگر مردم از پایین‌بودن کیفیت نان ناراضی هستند نانوایی آن نان را تحویل نگیرند و یا اینکه با همان نان به اداره مراجعه کرده تا ما پاسخ‌گو باشیم.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هامون گفت: مصرف زیاد نان در بین خانواده‌ها به دلیل بالارفتن دیگر اقلام مواد غذایی مثل برنج و ماکارونی که گران شده و مصرف بیشتر مردم در بحث نان بیشتر شده است.
 
وی ادامه داد: مردم روستا برای خرید نان به شهرستان هامون مراجعه می‌کنند که باعث شلوغی نانوایی‌ها شده است.
 
صفایی مقدم تشریح کرد: ازآنجا که مردم این منطقه به دامداری مشغول هستند برای تهیه آذوقه‌هایشان به نانوایی‌های شهر مراجعه می‌کنند و دراین‌بین مشخص نیست که آیا برای خانواده نان تهیه می‌کنند.
 
این مسئول ادامه داد: باوجوداینکه در فضای مجازی فروش فراوان نان دیده می‌شود مردم ناراضی هستند برخورد با این اشخاص از عهده ما خارج هست؛ چون این خریدوفروش به منزله تخلف است و اگر نانوایی این تخلف را انجام دهند برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcjvvevtuqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها