تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۹
فرمانده ناحیه سپاه زابل گفت: انقلاب اسلامی ایران در بقا به نسل جوان متکی بوده و هست پس محوریت جهاد تبیین باید بر مدار جوانان و نوجوانان باشد چرا که آینده متعلق به جوانان است.
محوریت جهاد تبیین باید برمدار جوانان و نوجوانان باشد
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، موسی سنچولی در حاشیه افتتاح پایگاه بسیج خواهران زابل در جمع بسیجیان بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جنگ روایت‌ها راهبرد جهاد تبیین را برگزیدند و از سوی دیگر، ایشان با ارائه بیانیه گام دوم، هدف پیش‌روی انقلاب اسلامی را مشخص نموده و جوانان را مخاطب قرار داده‌اند، از این رو مسئولیت اصلی این جهاد در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده حلقه‌های میانی است که در ارتباط با بدنه جامعه از یک سو و مسئولین نظام اسلامی از سوی دیگر هستند.

وی ادامه داد: جوانان بعد از وقوع انقلاب اسلامی در جای جای موضوعات کلان انقلاب، نقش اساسی پیدا کردند، از جمله آن تثبیت انقلاب در فضای سال های ۵۸ و ۵۹ است؛ در این دو سال انواع کودتاها برای براندازی انقلاب صورت گرفت و دولت وقت که دولتی وابسته و غربگرا بوده است، در مقابل گفتمان غالب انقلابی مردم ایستاد و حتی بعد از تسخیر لانه جاسوسی این دولت استعفا می‌دهد.

سنچولی ادامه داد: روش نظام سلطه در حکومت بر افکار، اغوا و روش نظام الهی ارشاد است، لذا نظام سلطه در جنگ روایت‌ها تلاش دارد تا با تحریف واقعیت‌ها، بر افکار عمومی مسلط گشته و اهداف استکباری خود را به دست آورد،  اما در نقطه مقابل، نظام الهی تلاش دارد تا با جهاد روشنگری، افکار عمومی را از اسارت سلطه نجات بخشد.
 
وی تاکید کرد: اسلام، از صدر تا زمان انقلاب، هیچ‌گاه نتوانسته این قوام و استحکام را از عهد رسول خدا(ص) تا کنون پیدا کند و به برکت انقلاب اسلامی ما به یک الگوی مشخص برای تحقق یک تمدن اسلامی رسیده‌ایم.

فرمانده ناحیه زابل با بیان اینکه یک مسئله جدی در موضوع انقلاب، عدم شناخت کافی جوان و جامعه امروزی از مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمن، این فضا را به خوبی پر کرده و مفاهیم خود را در آن قرار داده و انقطاعی را بین برکات انقلاب اسلامی و لمس آن برای نسل جدید ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رهبری امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ریشه‌یابی رهبری ایشان از سال ۴۱ به بعد نشان می‌دهد، که از زمانی که استکبار با طرح لوایح تحقیر کننده‌ای به نبال امتیاز گرفتن از مردم ایران، تحقیر مردم در قالب قضاوت کنسولی بود، شروع مبارزه را ترسیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید رویش‌ها، پویش‌ها و ریزش‌ها، برای جوانان مورد مطالعه قرار گیرد، ادامه داد: دلیل پویش‌ها و ریزش‌ها این است که اگر جوانان ما بدانند که چه عواملی موجب کنار رفتن عده‌ای از تاریخ انقلاب بوده و ایرادات آن‌ها را بشناسند، مسیر انقلاب را می‌شناسند و متناسب با آن مسیر برنامه‌ریزی هایی را خواهند داشت.

فرمانده ناحیه سپاه زابل ادامه داد:امام(ره) به جوانان توجه ویژه داشتند و فرمودند نظیر جوانان این زمان از اول تاریخ تاکنون نبوده است و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند یکی از مهمترین مراکز سعادت ملت، جوانان هستند و علت این است که جوانان از طهارت فکری برخوردار و موتور پیشران کشور هستند و آینده متعلق به جوانان است و وجود تهدیدهای فراوان داخلی و خارجی علیه جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ ترکیبی، راهبرد اصلی در انقلاب و آنچه مهم است جهاد تبیین است ونقطه تهاجم جنگ شناختی دشمن، شامل تمام مردم می شودو این  یعنی ذهن تمام مردم مورد توجه است به ویژه نسل جوان است و اساساً انقلاب اسلامی در بقا به نسل جوان متکی بوده و هست و  جهاد تبیین باید برمحوریت و مدار جوانان و نوجوانان باشد.

وی افزود: ما سال‌هاست مبارزه خود را علیه آمریکا شروع کرده‌ایم و امیدوارهستیم فرزندان‌مان با آزادی از زیر یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان بیفرازند و ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه خود ادامه دهیم نسل جوان و نوجوان ما شهد پیروزی را خواهند چشید.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcba8b85rhb0gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما