تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۸
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور امام رضا (ع) در ایران باعث وحدت بین شیعیان و شکل‌گیری حکومت شیعی شد.
هجرت امام رضا (ع) به ایران منشأ ایجاد تحولات زیادی در تاریخ فرهنگی و دینی ما شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی بامری در گفتگو خبرنگار چهاربهاران؛ اظهار کرد: امروز میلاد امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان است و از آداب روز میلاد آن حضرت می‌توان به نمازهایی که برای حاجت گرفتن از ایشان در کتب ادعیه ذکر شده است اشاره کرد.

بامری با اشاره به هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاطرنشان کرد: هجرت ایشان به ایران باعث ایجاد تحولاتی در تاریخ‌تمدن کشور بوده است چرا که حضور ایشان به حرکت‌های شیعی در ایران انسجام بخشید و موجب وحدت بیشتر شیعیان و در نهایت تشکیل حکومت شیعیان صفوی در ایران شد.

وی با بیان اینکه مهمانداری و احترام به مهمان جزئی از سیره زندگی آن حضرت بوده است، تصریح کرد: نحوه اطعام و استفاده از غذاها به‌عنوان دارو برای پیشگیری نیز در نامه‌ها و رفتار امام (ع) برای مردم جلوه‌گر است و ایشان از این طریق فرهنگ صحیح زندگی را چه در زمانی که ایران بوده‌اند و چه در زمانی که در مدینه بوده‌اند را آموزش می‌کند.

بامری با اشاره به اینکه در زمان امام رضا (ع) فرقه‌های مختلفی به نام اهل‌بیت، فعالیت می‌کردند که در تاریخ به ثبت رسیده است، اظهار کرد: امام رضا (ع) به شجاعت و بینش سیاسی که داشتند به مقابله با این فرقه های انحرافی پرداختند و همین مسئله باعث شده تا بعد از ایشان فرقه انحرافی شکل نگیرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به لقب امام هشتم شیعیان، تصریح کرد: لقب حضرت علی ابن موسی (رضا) است؛ ایشان پیش از تولد و دربین شیعیان و حتی اهل سنت نیز با عنوان رضا شناخته می شدند، از لحاظ لغوی رضا بسیار نزدیک به تفویض امور به خداوند، ثقه و اعتماد و اطمینان به خداوند است.

وی با بیان اینکه همنشینی و مراودت با اهل سنت و سیره عملی حضرت در قبال اهل سنت بعد از قبول ولایتعهدی بسیار پرنگ شده بود،خاطرنشان کرد: در این زمان در مجالسی که تشکیل می‌شد حضرت رضا (ع) با تمام مذاهب و قبایل مباحث علمی برگزار می‌کردند و معمولاً اکثر آنها از اهل سنت بودند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfjydyvw6dvxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما