تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۸
احداث باغ‌موزه بوستان ولایت زاهدان در طرح مطالعاتی قرار گرفت.
طرح مطالعاتی باغ‌موزه زاهدان استارت خورد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، امروزه احداث باغ‌موزه پرورش گل‌وگیاه دارویی به‌عنوان مراکز تولید و پرورش محصول هم به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری موردتوجه است که مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.
 
باتوجه‌به رشد روزافزون صنعت گردشگری در جوامع مختلف و تأثیر این صنعت بر روی اقتصاد جهانی و رفاه عمومی، توجه و سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار موردتوجه است.

احداث باغ‌موزه مکان خوبی برای زنده نگهداشت آداب و سنن فاخر اقوام سیستانی و بلوچ همچنین یادبود و قدردانی از شخصیت‌های مهم سیستان و بلوچستان تا به فراموشی سپرده نشوند.

احداث باغ‌موزه مکانی برای اقوام سیستانی و بلوچ تا آداب‌ورسوم و فرهنگشان علاوه بر حفظ‌شدن به استان‌های دیگر نیز معرفی شود، تا در این فضا موسیقی‌های استان و آداب و سنن و زندگی روزمره‌شان و حتی پوشش گیاهی و جانوری سیستان و بلوچستان را به‌صورت یک پکیج کامل به نمایش گذاشته شود.

 احداث باغ‌موزه در بوستان ولایت زاهدان در طرح فاز مطالعاتی استارت خورد
محمود صفرزائی، رئیس کمیسیون نظارت املاک شورا شهرداری و عضو هیئت رئیس زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به احداث باغ‌موزه در شهرستان زابل بیان کرد: حفظ آثار هنری به همراه به نمایش گذاشتن آداب و سنن فاخر سیستان و بلوچستان در پروژه احداث باغ‌موزه برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: برای احداث باغ‌موزه از ظرفیت شهرداری استفاده که ۹۰ هکتار این بوستان فعال شده است.
 
صفرزایی گفت: احداث باغ‌موزه در بوستان ولایت زاهدان فعلاً در طرح فاز مطالعاتی قرار گرفته و در روزهای آینده طی جلساتی با پیمانکاران برآورد این پروژه در خصوص اعتبارات انجام می‌شود.
 
رئیس کمیسیون نظارت املاک شورا شهرداری زاهدان تصریح کرد: راه‌اندازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور مردم در باغ‌موزه ضروری است و دراین‌خصوص برای مساجد و مدارس برنامه‌ریزی‌شده و اگر بسترهای لازم در محل ایجاد شود، مردم علاقه‌مند می‌توانند در این باغ‌موزه حضور داشته باشند.

وی گفت: احداث باغ‌موزه در بوستان ولایت با همکاری استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه و محیط‌زیست باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و تکمیل شود.
 
انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdchkznz623n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما