تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
معضل کمبود دارو بیماران دهستان لوتک را سرگردان کرده که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
نسخه‌های پر شده از دارو در هامون/ درآمدزایی مافیای دارو با تجویز «بازار آزاد»
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، اگر این روزها گذرتان به داروخانه‌ها افتاده باشد، تقریباً یک یا ۲ قلم داروی نوشته شده در نسخه موجود نیست و زمانی هم که قیمت داروهای تجویز شده را می‌گویند، شاهد تعجب و واکنش‌های متفاوت افراد هستیم.

گفتنی است که چندی پیش نیز برخی از شهروندان دهستان لوتک از کمبود دارو در داروخانه‌ها گلایه داشتند آنها می‌گویند که دانشگاه علوم پزشکی زابل و تأمین اجتماعی تاکنون هیچ اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است.

بنا بر پرس‌وجوی صورت‌گرفته توسط خبرنگار ما، نبود آنتی‌بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها که باعث شده شهروندان با این معضل دست‌وپنجه نرم کنند.

کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم در داروخانه‌های لوتک
توزیع مناسب داروها در تمامی داروخانه‌های لوتک برای دسترسی آسان مردم ضرورت دارد و نباید توزیع داروها در یک داروخانه متمرکز شود، لازم است دارو در داروخانه‌های مختلف این دهستان به‌خوبی توزیع شود تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند و ازاین‌ جهت مشکلی برای مراجعه‌کنندگان و بیماران نداشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شهروندان لوتک با آن مواجه هستند، کمبود اقلام دارویی، سرم، آنتی‌بیوتیک است که انتظار می‌رود با تغییر در رأس این مجموعه مهم، رویکرد فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز دچار تغییر شود؛ اما امروز مردم این دهستان باز هم با کمبود شدید دارو در داروخانه‌های سطح شهرستان مواجه هستند.
 
شماری از شهروندان به خبرنگار ما گفتند: این روزها یکی از دغدغه‌های روزمره بیماران بر سر یافتن داروهایی است که در بازار ناپیداست و کمبود اقلام دارویی معضلی است که مردم این دهستان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: سرم و قرص‌های استامینوفن در داروخانه‌های لوتک کمیاب است.

خرید داروهای کمیاب نیاز به پارتی دارد
یکی از شهروندان دهستان لوتک به خبرنگار ما گفت: برخی از دارو‌ها در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود و برای دارو‌های کمیاب اگر پارتی نداشته باشیم مجبور به تهیه دارو از بازار آزاد هستیم.

مجید کریمی، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در دهستان لوتک تنها یک پزشک درحال‌خدمت رسانی است که برای اضافه‌کردن پزشکان در آینده برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.
 
وی با اشاره به کمبود دارو در این دهستان افزود: اقلام دارویی موردنیاز شهروندان باید در داروخانه‌ها موجود باشد که در حال حاضر در درمانگاه لوتک فراهم شده به جزء اقلامی که با کمبود کشوری مواجه هستیم.
 
به گفته معاون شبکه بهداشت و درمان هامون؛ درصورتی‌که مواردی بر عدم دریافت دارو گزارش شود پیگیری لازم انجام خواهد شد .
 
وی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده خدمات گسترده‌ای به شهروندان منطقه از جمله مراقبت اطفال، واکسیناسیون زنان باردار و سالمندان به‌صورت اکتیو خدمات‌دهی انجام می‌شود.
 
کریمی گفت: خدمات آزمایشگاهی نیز از مرکز معین که واقع در محمدآباد با بهترین دستگاه‌های آزمایشگاهی تجهیز شده به شهروندان لوتک تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.
 
وی در پایان گفت: اگر درمانگاه لوتکَ خواستار آزمایشگاه است بر اساس دستورالعمل ابلاغی که وجود دارد از بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم در آینده دایرخواهدشد.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcd5f0ffyt09z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما