تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
اصلی‌ترین خیابان زاهدان غرق در گردوخاک؛

پروژه بهسازی آسفالت خیابان دانشگاه کی به اتمام می‌رسد؟

خیابان دانشگاه زاهدان باگذشت چندین ماه پروژه آسفالت آن به اتمام نرسیده است.
پروژه بهسازی آسفالت خیابان دانشگاه کی به اتمام می‌رسد؟
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، توجه به زیرساخت‌های اساسی عمران شهری در کلان‌شهر زاهدان از جمله معابر و خیابان‌ها با وجود هزینه‌بربودن، به‌عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت‌هاست که مورد بی‌مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

کم‌توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به‌تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه‌وهمه دست در دست هم داده‌اند تا گشت‌وگذار در مسیرها و خیابان‌های زاهدان به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست‌انداز به‌سان جاده‌های خاکی تبدیل شود.
 
 ایجاد گردوغبار در خیابان دانشگاه زاهدان یکی از معضلاتی بود که شهروندان زاهدانی را گلایه‌مند کرده بود.

 اگر یک یا دو ماشین در این خیابان اصلی شروع به حرکت می‌کردند، باعث غبارآلود شدن فضا می‌شد.

بنابراین، دید رانندگان در این خیابان‌ها سخت‌تر می‌شد، بنابراین رانندگان نمی‌‌توانستند شیشه‌های ماشین را پایین بکشند و از هوای بیرون استفاده کنند.
 
 این گردوغبار باعث می‌شد که ماشین‌ها همیشه در این خیابان خاکی باشند، حتی آلودگی گردوغبار بر آلودگی سوخت ماشین‌ها نیز افزوده و آلودگی هوا را دوبرابر کند.
 
 از مزایای رانندگی در خیابان آسفالت، علاوه بر دید بهتر رانندگان و پایین آمدن آمار تصادفات، باعث می‌شود شهروندان تنفس خوبی نیز داشته باشند و بدون هیچ‌گونه گردوغباری به‌راحتی در خیابان آسفالت به راه خود ادامه بدهند و حتی میزان آسیب رسیدن به اتومبیل و همچنین کاهش چشمگیر ترافیک که به یکی از معضلات مهم زاهدان و در پی آن نارضایتی رانندگان زاهدانی تبدیل شده است.
 
 یکی از شهروندان زاهدانی با ابراز گلایه‌مندی به خبرنگار ما گفت: عملیات آسفالت در خیابان دانشگاه بسیار کند پیش می‌رود ایاب‌وذهاب مردم دچار مشکل شده است ترافیک‌ها به‌شدت در یک بازه از زمان سنگین است و شهرداری در بدترین زمان ممکن باتوجه‌به فصل مدارس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان برای آسفالت انتخاب کرده است.
 
 وی ادامه داد: یکی از این مشکلات بحث گردوخاک و آلودگی خیابان اصلی شهر است که تنفس عادی را در این خیابان دچار مشکل کرده است.
 
دراین‌خصوص عباس یعقوبی‌نیا، معاون امور عمرانی و زیر بنایی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: برای هر پروژه عمرانی باید دستگاه‌های مرتبط همانند حفاری، مخابرات، برق، آب استعلام گرفت که دراین‌رابطه مشکل خاصی نداشته‌ایم.
 
به گفته وی؛ با شروع کار به مشکلاتی برخوردیم که زمان اجرایی‌شدن این پروژه افزایش یافت.
 
یعقوبی نیا ادامه داد: در فاصله ۲۰ و ۳۰ کیلومتری از سطح زمین مشاهده شد که کابل‌های برق و مخابرات وجود دارد که با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی باعث قطع کل تلفن و خط‌های ثابت خواهد می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به طولانی‌شدن زمان آسفالت خیابان دانشگاه اذعان کرد: یک سری فونداسیون بسیار بزرگ زیر پل این خیابان در ابعاد ۵ در ۵ در ارتفاع یک متر و نیم که حتی قادر به تخریبش نبودیم، کار انتقال آن را انجام دادیم در بعضی نقاط لوله‌های فاضلاب فرسوده پیدا کردیم که با اصلاح و تعویض لوله‌های قدیمی در این راستا زمان از دست دادیم.
 
 وی گفت: عدم همکاری بعضی از شهروندان یکی از معضلات ما بود که متأسفانه به‌صورت غیرقانونی با موتور و ماشین از روی آسفالت‌ها عبور می‌کردند.
 
 معاون امور عمرانی و زیر بنایی شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد: اگر کل خیابان دانشگاه بسته می‌شد در بازه زمانی یک هفته کار را جمع می‌کردیم؛ ولی مجبور به قسمت‌بندی کردن خیابان بودیم.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcbw8b8wrhb0gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها