تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۴
توزیع نامناسب و ضعف نظارت بر عرضه کپسول گاز مایع در بمپور مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.
سرگردانی بمپوری‌ها برای تهیه یک کپسول گاز
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از پهره، مدتی است مشکل گاز مایع در سراسر سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ اما بااین‌حال شهرستان بمپور به گفته مسئولین که رتبه نخست توزیع الکترونیک گاز مایع را در استاندارد اما صف‌های طولانی همچنان باقی است.
 
چند روزی است که مردم شهرستان بمپور برای تهیه گاز مایع مصرفی خود دچار مشکل شدند و از مسئولین دست‌اندرکار می‌خواهند تا این مشکل را اساسی به‌ویژه در شهر محمدان این منطقه برطرف کنند.
 
در این راستا دستیاری یکی از شهروندان ساکن در شهر محمدان شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: چندین روز است که مردم این منطقه در تأمین سیلندر کپسول گاز دچار مشکل هستند که امکان دارد ساعت‌ها در صف طولانی توزیع آن به سر ببرند.
 
وی افزود: در برخی از مواقع سال شهروندان به سیلندر کپسول گاز دسترسی دارند؛ اما در بعضی زمان‌ها به‌سختی گیر می‌آید.
 
این شهروند بمپوری تصریح کرد: قیمت کپسول گاز مایع در بازار آزاد ۲۰۰ هزار تومان بوده که این پرداخت هزینه برای شهروندان در این شرایط اقتصادی هنگفت است و باید جلوی مافیای خریدوفروش آن گرفته شود.
 
عدم دریافت گزارش مردمی از نبود سیلندر گاز مایع
 
امیر برهانی، فرماندار شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در واقع دولت برای هر خانوار ماهی چهارسیلندر کپسول گاز مایع را پیش‌بینی کرده که اگر چنانچه مشکلی برای تأمین گاز تا به امروز بوده باید گزارشی به بنده ارائه می‌شده است.
 
وی افزود: مردم شهر محمدان باید حتماً در زمینه داشتن مشکل در راستای تأمین کپسول گاز به بخشداری یا فرمانداری اداره صمت شهرستان بمپور مراجعه کنند و قطعاً مشکل از سوی مسئولین پیگیری و  رسیدگی می‌شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ا‌ز لحاظ گاز مایع منطقه بمپور شهرستان‌های دلگان و شهرهای اطراف ایرانشهر را نیز در تأمین کپسول گاز کمک می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها شهرستان بمپور در راستای توزیع گاز مایع رتبه اول و دوم استان را دارد و در بحث توزیع آن مشکلی ندارد.
 
برهانی اضافه کرد: در حقیقت شهرستان بمپور از بین یازده شهرستان جنوب استان در طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع، طی آمار ۹ روزه اردیبهشت‌ماه بر اساس گزارش سیستم پایش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور رتبه اول را کسب کرده است.
 
وی تصریح کرد: تابه‌حال از سوی شهروندان که به مدت چندین روز کپسول گاز مایع ندارند گزارشی ارائه نشده است و بیان این مطلب که مردم این منطقه در تأمین آن دچار مشکل هستند صحت ندارد.
 
فرماندار شهرستان بمپور اذعان کرد: ممکن است بعضی وقت‌ها در برخی ایام، خود محموله گاز از شرکت موجود در بندرعباس استان هرمزگان خالی برمی‌گردد و بعضی‌اوقات نیز این امر به تأخیر می‌افتد، مثلاً اگر امروز گاز باید برسد امکان دارد فردا به آن دسترسی پیدا کنیم.
 
وی افزود: در زمان‌هایی که خود محموله گاز از استان هرمزگان دیر به دست شرکت‌های توزیع‌کننده می‌رسد ممکن بوده در آن روز شهروندان در روز مقرر جمع شوند که علت مشکل آن وجود تأخیر از آن جا است و سبب می‌شود در آن روز گازرسانی به مردم به تعویق بیفتد و روز بعد انجام شود.
 
برهانی گفت: ما در بحث توزیع سیلندر کپسول گاز در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و گاز هم توسط خود مرکز از ساعت ۸ صبح اقدام به توزیع می‌کند که تا ساعت ۱۱ ظهر به طول می‌انجامد و هر وقت که متقاضی داشته باشد در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.
 
فرماندار بمپور خاطرنشان کرد: تمام نمایندگی‌های گازرسانی در سراسر شهرستان بمپور ۲۴ ساعت باز هستند و گاز را توزیع می‌کنند و آن دسته از شهروندانی که اعلام می‌کنند و می‌گویند که مشکل در دسترسی گاز مایع دارند و یا نمایندگی‌ها تخلف کرده یا حقشان رو ضایع کرده به بخشداری و فرمانداری اداره صمت شهرستان بمپور مراجع کنند و ما جوابگو هستیم و به‌طورجدی حقوق و مشکلاتی که اگر باشد پیگیری می‌شود تا زمانی که مشکلات شهروندان باید حل بشود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdceoz8z7jh8p7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها