تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۳
باگذشت ۱۵ سال مرغداری‌های غیرفعال شهرستان زهک به چرخه تولید بازگشتند.
همتی بلند برای ایجاد اشتغال پایدار/ ۱۳ واحد مرغداری بعد از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشتند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، اهمیت جایگاه و نقش روستاها به‌عنوان مراکز درآمدزا و بالقوه جامعه بر کسی پوشیده نیست، روستاهای منطقه سیستان قبل از خشکسالی پایگاه‌های اصلی و مهم کشاورزی و دامداری بودند و منبع اصلی صادرات محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رفتند،  به‌طوری که سیستان نام انبار غله ایران را به خود گرفته بود.
 
بسیاری از افراد برای زندگی و امرارمعاش به این منطقه از کشور مهاجرت می‌کردند؛ اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی و نبود آب و آبادانی این منطقه چهره دیگری به خود گرفته است و سایه خشکسالی  کشاورزی و دامداری را در این خطه از کشور از بین برده است، و بسیاری از افراد بومی نیز برای امرارمعاش خود مجبور به ترک این منطقه شدند.
 
دراین‌بین افرادی هستند که با وجود همه این مشکلات اما با تلاش و کوشش و استقامت در این نقطه مانده‌اند و منبع درآمد برای خود ایجاد کرده‌اند، یکی از این شغل‌ها، پرورش مرغ است که در شهرستان زهک رونق بسیار یافته است.
 
به همت جوانان بومی منطقه مرغداری‌های که با وجود خشکسالی چندین سال غیرفعال شده بودند به چرخه تولید بازگشته و محصولات خود را روانه بازار مصرف می‌کنند.

بعد از ۱۵ سال واحد مرغداری خود را فعال کرده است

دهمرده یکی از جوانان ساکن در شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: یک واحد مرغداری در روستای ملا قاسم دارم که از سال ۸۹ به طور سنتی شروع به فعالیت و در سال ۹۷ به واحد صنعتی ارتقا یافت.
 
وی ادامه داد: بحمدالله منبع اشتغال خوبی برای من و اعضای خانواده شده است و حدود ۷ نفر نیز مشغول به کار هستیم.
 
یکی دیگر از ساکنان شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بعد از ۱۵ سال واحد مرغداری خود را فعال کرده است تصریح کرد: به دلیل اینکه سرمایه کافی نداشتم واحد مرغداری حدود ۱۵ سال غیرفعال بود که با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی توانستم این واحد را فعال و منبع درآمدی برای خود ایجاد کنم.
 
۱۸ واحد مرغداری صنعتی فعال شده است

حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ۱۸ واحد مرغداری صنعتی در شهرستان زهک باگذشت ۱۵ سال رکود به همت کارآفرینان و تولیدکنندگان مجدد فعال شده است.
 
وی افزود: ظرفیت این واحدهای مرغداری ۴۰۰ هزار قطعه در سال است.
 
رستمی تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ واحد مرغداری اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند و ۲ واحد دیگر با ظرفیت ۴۰ هزار قطعه نیز در حال بازسازی است.
 
مدیر جهاد کشاورزی زهک اظهار کرد: راه‌اندازی این واحدها موجب ایجاد اشتغال برای مردم منطقه شده و از مهاجرت آنان به سایر نقاط کشور نیز جلوگیری کرده است.
 
وی گفت: باتوجه‌به فراهم بودن شرایط توسعه بخش طیور از همه سرمایه‌گذاران تقاضا می‌شود تا در این حوزه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcdff0f9yt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها