تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۱
درماندگی شهروندان و اعتراض‌های بی‌نتیجه؛

محلات زابل، محروم از وجود سطل زباله است

محلات زابل از وجود سطل زباله محروم هستند درحالی‌که شهروندان نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.
محلات زابل، محروم از وجود سطل زباله است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، زیبایی و آراستگی شهرها از جمله آرزوی دیرینه اقشار مختلف مردم است که بدون شک خودشان در تعالی‌بخشی به این آرزو سهیم هستند.

نظافت و پاکیزگی شهرها یکی از دغدغه‌های همیشگی شهروندان است که دراین‌خصوص خودشان باید در آن سهیم باشند؛ ولی یکی از کمترین کارهایی که شهرداری می‌تواند انجام دهد، بحث جانمایی سطل‌های زباله در مناطق مختلف شهر است.
 
کمبود سطل زباله و در بیشتر مناطق شهر زابل به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان محسوب می‌شود که انتظار داریم شهرداری و شورای شهر نسبت به رفع دغدغه مردم همت بیشتری به خرج دهند.

نبود سطل زباله در برخی از محلات شهر زابل موجب انباشت حجم بسیاری از زباله شده و حیوانات و حشرات زیادی نیز اقدام به پخش آن در سطح کوچه‌ها و حتی خیابان‌ها می‌کنند، اقدامی که می‌تواند با خود بیماری‌های فراوانی را نشر دهد.

موضوع ریختن زباله‌های خانگی همچنین نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر زابل باعث بروز مشکلات بهداشتی همچون انتشار بوی بد تعفن در آن منطقه می‌شود که این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است .
کمبود سطل زباله در زابل به‌قدری کم است که در برخی مواقع که فرد با خودرو در حال تردد در خیابان‌ها است و کیلومترها را باید طی کنند تا سطل زباله‌ای پیدا شود که بتواند زباله‌های خوراکی و سایر زباله‌های درون خودرو را در آن بیندازد.

مشکل زباله‌های تر، شیرابه است، وقتی زباله‌های تر روی‌هم انباشت می‌شوند فشار حاصل از آن‌ها سبب تولید آب زباله یا در اصطلاح شیرابه می‌شود که آلودگی بسیار بالایی دارد.
 
یکی از شهروندان زابل در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کمبود سطل زباله در سطح این شهر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزانه مردم است هرچند شهرداری در هفته دوباره اقدام به جمع‌آوری زباله از درب منازل همت می‌کند؛ ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: در چند جایی هم که سطل زباله جانمایی شده است حجم زباله آن‌قدر زیاد است که گنجایش این حجم زباله را ندارد و بر روی زمین پاشیده می‌شوند که چهره زشتی از شهر را نمایان می‌کند.
 
تعدادی از شهروندان از نبود سطل‌های زباله کوچک در مسیر ترددشان گلایه دارند و به خبرنگار ما گفتند: در خیلی از نقاط شهری اگر یک آشغال کوچک داشته باشیم مجبوریم آن را مسافت زیادی با خودمان حمل کنیم تا شاید به سطل زباله برسیم و اگر هم نرسیم آن را تا خانه با خود ببریم.
 
آنها به خبرنگار ما گفتند: شاید باورش سخت باشد؛ اما در سطح شهر، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر زابل سطل مکانیزه که هیچ، سطح‌های ساده زباله که شهروندان آشغال‌هایشان را در آن بگذارند، به‌ندرت و یا انگشت‌شمار وجود دارد.
 
یکی از شهروندان زابل در گفتگو با خبرنگار ما از انباشته‌شدن نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری گلایه کرد و گفت: این نخاله‌ها و زباله‌ها مشکلات فراوانی از جمله بهداشتی برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است.
 
یکی دیگر از شهروندان زابل به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در این شهر هیچ سطلی برای دفع زباله‌های خانگی وجود ندارد و بیشتر شهروندان زباله‌های خود را جلوی درب منازل می‌گذارند که شب‌ها نیز توسط گربه‌ها در سطح کوچه ازهم‌پاشیده می‌شوند که باز هم گلایه همسایگان را در پی دارد.
 
وی افزود: انتظار داریم شهرداری نسبت به جانمایی سطل‌های بزرگ و یا افزایش تعداد روزهای جمع‌آوری اقدام کند که متأسفانه باتوجه‌به تعداد کم پاکبانان شاید این امکان وجود نداشته باشد؛ ولی می‌توانند از بخش خصوصی در این حوزه کمک بگیرند.
 
شهرکی یکی از شهروندان زابل به خبرنگار ما دراین‌خصوص گفت: اینکه شهر زابل سطل زباله ندارد جای تأسف دارد، این ابتدایی‌ترین سطح از ارائه خدمات توسط شهرداری است که سالیان سال است به آن بی‌توجهی می‌شود.
 
وی ادامه داد: به طور معمول در اکثر شهرها زباله‌ها در شب گردآوری شده که این امر در سطح شهر زابل هم اجرا نمی‌شود و زباله‌ها صبح جمع‌آوری‌شده و به همین خاطر در این فاصله با پس‌دادن آب، کثیف‌شدن محیط و ایجاد بوی نامطبوع را منجر می‌شوند.
 
شهرکی گفت: انتظار داریم شهرداری نسبت به جانمایی سطل‌های بزرگ در تمامی مناطق شهر اقدام کند، مگر این کار چقدر هزینه دارد که سالیان سال است که این کار انجام نمی‌شود.
 
اصغریان، مدیر خدمات شهری شهرداری زابل در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مخازن پسماند شهری یکی از اجزای اصلی سیستم جمع‌آوری مکانیزه پسماند است، این مخازن برای نگهداری موقت زباله‌های شهری عادی و انتقال آنها به خودروهای مخصوص جمع‌آوری زباله به کار می‌روند.
 
وی افزود: سطل زباله در پارک‌ها و معابر موردنیاز در شهر زابل خریداری و نصب آن در دست اقدام است.
 
اصغریان گفت: باتوجه‌به درخواست شهروندان در خصوص جانمایی مخزن زباله بزرگ پیگیری و بررسی می‌شود و در صورت نیاز هر محله اقدام خواهد شد.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcjvvevvuqem8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما