تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
وجود مشکلات زیاد در تنها بیمارستان شهر بندری چابهار باعث شده تا نارضایتی های زیادی از سوی مردم در خصوص این بیمارستان شکل بگیرد.
تغیرات پی در پی مدیریتی در بیمارستان چابهار به چه علت است؟/ مشکلات بیمارستان امام علی (ع) معضل جدی مردم چابهار
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از چهاربهاران؛ شهرستان چابهار جنوبی‌ترین شهرستان در سیستان و -+بلوچستان این روزها در حوزه بهداشت و درمان حال خوشی ندارد، این شهر که علاوه بر جمعیت بالای خود حتی شهرستان‌های اطراف نظیر شهرستان دشتیاری که محروم‌ترین شهرستان کشور است را پوشش می‌دهد دچار مشکلات زیادی است.

طبق بازدید میدانی خبرنگار ما و شهروندان وجود زباله‌های زیاد در حیاط و راهرو های بیمارستان، مشکلات زیرساختی و ساختمانی، استعمال مواد مخدر برخی در حیاط این بیمارستان و عدم توجه لازم کادر پزشکی به بیماران از جمله مهم‌ترین مشکلات این بیمارستان است.

با وجود این مشکلات عدم پاسخگویی لازم مدیران مسئول فضای مجازی تبدیل شده به مکانی امن برای شهروندان که مشکلات و معضلات این بیمارستان را منتشر می‌کنند به امید اینکه مدیران و مسئولین شبکه بهداشت شهرستان چابهار دراین‌خصوص پاسخگو باشند.

آش این بیمارستان چنان شور است که در عرض چند ماه چندین مدیر این بیمارستان تغییر کرده‌اند که موجب تعجب فعالین اجتماعی و مردم شهرستان شده چرا که عدم وجود یک مدیر واحد در طول مدت معین قطعاً مشکلات این بیمارستان را چندبرابر و موجب کاهش رسیدگی به بیماران خواهد شد.

این تغییر مدیریت پی‌درپی در تنها بیمارستان شهر بندری چابهار به‌زعم کنشگران و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای دو حالت دارد یا اینکه وضعیت زیرساخت و امکانات در آنجا بسیار وحشتناک است که هیچ‌کس توان مدیریت آن را ندارد و یا باندهایی وجود دارد که به علت وجود منافع شخصی خود مانع از فعالیت درست مدیران این بیمارستان و در نهایت تغییر آنها می‌شود.

با وجود این مشکلات زیاد، رسانه چهاربهاران با حضور در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار و درخواست از مدیریت این بیمارستان جهت پاسخگویی به سؤالات شهروندان و مخاطبان راه بجایی نبرده و جهت ایجاد شفافیت برای شهروندان طی چند روز متوالی پیگیر پاسخ‌گویی مدیریت شبکه بهداشت درمان و بیمارستان بوده که باز هم پاسخی از سوی مسئولین مربوط داده نشده است.

این طور که پیداست مسئولین استانی و کشوری حوزه بهداشت و درمان باید برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، سریع‌تر به حوزه مدیریتی این بیمارستان ورود کنند چرا که این بیمارستان با جان شهروندان سرکار دارد و  تنها مرکزی است که بیماران برای درمان در جنوب استان به آنجا مراجعه می‌کنند.

در همین خصوص  محمد حسینی از شهروندان چابهاری به خبرنگار ما گفت: امکانات در بیمارستان امام علی (ع) بسیار کم است بطوری بیمار ما که مشکل شکستگی داشت بعد از عمل به جای وزنه مخصوص به پای وی ۴ لیتری آب وصل کردند.

​وی ادامه داد: وضعیت سیستم تهویه نیز بسیار خوب نیست و با این گرمایی که شهر چابهار دارد بیمار از شدت گرما ممکن است دچار ضعف یا هر مشکل دیگری شود.

محمدی از اهالی روستای کمب نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در کل این منطقه تنها یک بیمارستان وجود دارد که مردم مریض های خودشان را به آنجا می برند، تعداد تخت های بیمارستان جوابگوی حجم زیاد بیماران نیست برای همین برخی از بیماران سرم بدست روی زمین یا صندلی هستند.

وی ادامه داد: وضعیت بهداشت در حیاط بیمارستان و ساختمان داخلی بیمارستان نیز اصلاً خوب نیست و اگر تازگی ها به این بیمارستان رفته باشید حجم زیادی از زباله های جمع نشده و نخاله های ساختمانی را در محیط اطراف و حتی خود بیمارستان مشاهده خواهید کرد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccisqsi2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما