تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۳
پای لنگ خدمات شهری در کلان‌شهر جنوب شرق؛

اینجا بوی تعفن می‌دهد!/ وضعیت تأسف‌بار زباله‌ها در زاهدان

کمبود یا نبود سطل زباله صدای شهروندان زاهدانی را در آورد و این به یک معضل بزرگ تبدیل شد.
اینجا بوی تعفن می‌دهد!/ وضعیت تأسف‌بار زباله‌ها در زاهدان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، توسعه همه‌جانبه شهرها مستلزم اجرایی برخی زیرساخت‌های اولیه در شهرها است تا ریل‌گذاری فرهنگی یک کار ارزشمند در سطح شهرها اجرایی شود.

یکی از کمترین خدماتی که باید در اختیار شهروندان هر شهری قرار بگیرد وجود سطل‌های زباله است؛ زیرا این امر موجب افزایش زیبایی و پیشرفت شهرها خواهد شد.

باتوجه‌به اینکه کمبود سطل زباله و همچنین فرسوده بودن بخشی از این سطل‌ها سیمای ظاهری شهر زاهدان را دچار اختلال کرده این شهر به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگری محسوب بوده و تسهیل در رفع این مشکل‌ها باید از اولویت‌های کار مسئولان باشد.
 
نبود سطل زباله در برخی از محلات شهر زاهدان موجب انباشت حجم بسیاری از زباله شده و حیوانات و حشرات زیادی نیز اقدام به پخش آن در سطح کوچه‌ها و حتی خیابان‌ها می‌کنند، اقدامی که می‌تواند با خود بیماری‌های فراوانی را منتشر کند.

بوی تعفن و دپوی زباله در سطح معابر شهری زاهدان همیشه یک از دغدغه‌های به حق شهروندان است؛ ولی اگر تعداد سطل زباله درستی و در تمام نقاط شهر جانمایی شود تا از پخش‌شدن زباله‌ها در محلاتی که بیشترین منبع آلودگی‌ها هستند جلوگیری می‌شود.
 
مشکل انباشت روزافزون زباله در کلان‌شهر زاهدان روزبه‌روز بیشتر به چشم می‌خورد و به همین دلیل جانمایی سطل‌های زباله به یکی مطالبات شهروندان از شهرداری این شهر تبدیل شده مطالبه‌ای که با وجود به حق بودن همچنان بی‌ثمر مانده است.
 
تعدادی از شهروندان زاهدانی از نبود سطل‌های زباله کوچک در مسیر ترددشان گلایه دارند و به خبرنگار ما می‌گویند: در خیلی از نقاط شهری اگر یک آشغال کوچک داشته باشیم مجبوریم آن را مسافت زیادی با خودمان حمل کنیم تا شاید به سطل زباله برسیم و اگر هم نرسیم آن را تا خانه با خود ببریم.
 
کمبود سطل زباله به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان زاهدانی
 
یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: کمبود سطل زباله در بیشتر مناطق شهر به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان محسوب می‌شود که انتظار داریم شهرداری و شورای شهر نسبت به رفع دغدغه مردم همت بیشتری به خرج دهند.
 
یکی از شهروندان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: کمبود سطل زباله در سطح این کلان‌شهر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روزانه مردم است هرچند شهرداری در هفته دو بار اقدام به جمع‌آوری زباله از درب منازل همت می‌کند؛ ولی کافی نیست.

وی افزود: در چند جایی هم که سطل زباله در شهر جانمایی شده است حجم زباله آن‌قدر زیاد که گنجایش این حجم زباله را ندارد و بر روی زمین پاشیده می‌شوند که چهره زشتی از شهر را نمایان می‌کند.
 
یکی از شهروندان زاهدانی در خصوص جمع‌آوری زباله از طرف شهرداری در سطح شهر گفت: دوروزه در هفته شهرداری اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها می‌کند که باتوجه‌به حجم زباله تولید شده در روز و نبود سطل زباله در شهر، مجبور به رهاسازی آنها در اطراف شهر می‌شویم اگرچه می‌دانیم این اقدام صحیح نیست؛ اما چاره‌ای غیر از این نداریم.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: شهر که تمیز باشد مریضی نیز کمتر است، یک سطل زباله پاسخگوی یک محله نیست و تعداد کم آن باعث شده تا زباله‌ها کنار سطل رها شوند و بیماری انتقال یابد.

یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: به دلیل نبود یا کمبود سطل زباله، ساکنان محل زباله‌های خود را در خیابان انباشت می‌کنند که این امر موجب هجوم حیوانات و در نتیجه پاره شدن کیسه‌های زباله و ایجاد بوی تعفن در محل می‌شود.
 
شهرکی یکی دیگر از شهروندان نسبت به وضعیت زباله در سطح مناطق حاشیه شهر گلایه‌مند بوده و دراین‌خصوص گفت: در مناطق حاشیه‌ای به دلیل آسفالت نبودن کوچه‌ها، زباله‌ها در کنار تیرهای برق و سطل‌های زباله بی‌درب قرار گرفته است.

وی افزود: در این مناطق تعداد سگ و گربه‌ها نسبت به مرکز شهر بیشتر بوده و به همین خاطر پارگی نایلون‌ها زباله بیشتر رخ می‌دهد.
 
خبرنگار عصرهامون طی تماس‌های مکرری که در روزهای اخیر با ابوالفضل کاظمی، مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان داشتند، جوابگو نبودند.


انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcbf8b8grhb0fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما