تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
سالهاست سیستان وبلوچستان بعلت همجواری با دو راه ترانزیتی مرزی افغانستان و پاکستان به جولانگاه لوازم آرایشی قاچاق تبدیل شده بگونه ای که قاچاق لوازم آرایشی بیشترین سهم قاچاق کشور را بخود اختصاص داده است.
بازار کشور در قرق برندهای تقلبی/ افغانستان و پاکستان راه ترانزیتی لوازم آرایشی قاچاق به جنوب شرق
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، سالهاست سیستان وبلوچستان بعلت همجواری با دو راه ترانزیتی مرزی افغانستان و پاکستان به جولانگاه لوازم آرایشی قاچاق تبدیل شده است بگونه ای که آمارهای ارائه شده خبر از ورود بیش از 80 درصد لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق از مرزهای شرق وغرب کشور دارد که در این بین نه تنها اغلب کالاها با برندهای تقلبی و بی کیفیت به مشتریان عرضه می شود بلکه سلامت افراد را به مخاطره انداخته؛ چرا که این روزها اغلب افراد برای زیباتر شدن دست به هرکاری زده که این مهم از خرید لوازم آرایشی بی کیفیت و ارزان قیمت شروع و به عمل های زیبایی خاتمه می یابد.

تحریم ها زمینه ورود "کالای چمدانی" را فراهم کرد
نگاهی به صفحات تقویم نشان می دهد که اولین باردر دوران جنگ و زمان ایجاد تحریم ها بود که کالای لوازم آرایشی بهداشتی به صورت قاچاق با نام "کالاهای چمدانی" وارد کشور شد.
علت این نامگذاری بدین جهت بود که لوازم آرایشی اوایل به اندازه یک چمدان و توسط مسافران وارد کشور می شد.
در این خصوص باید گفت کالاهایی که در بخش آرایشی توسط برندهای معتبر دنیا تولید و از راه های قانونی وارد کشور شدند هیچگونه عوارضی نداشته اما زمانی که کالایی از راه های غیرقانونی وارد و استانداردهای لازم را نداشته باشد مصرف آن ممکن است موجب بروز مشکلاتی در افراد شود.
 

تهديد سلامت مردم با لوازم آرايشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی
سرطان، پیری زودرس، حساسیت، جنون گاوی، صدمات کبدی، آکنه، عقیم شدن و مسمومیت ارمغان استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق است که سالیان متمادی فرد برای بهبود آن باید دست و پنجه نرم کند.
 
با قاچاقچیان کالای آرایشی و بهداشتی برخورد می شود
برای برخورد با قاچاقچیان لوازم آرایشی یا افرادی که سلامت انسان ها را تهدید می کنند همزمان با سراسر کشور در سیستان وبلوچستان نیز طرح مبارزه با کالای قاچاق با هدف پیشگیری از تخلف آغاز شد که در گام نخست فروشگاه های لوازم آرایشی- بهداشتی مورد هدف قرار گرفته است.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوصطرح مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان اظهار داشت: این سازمان طرح کشوری مبارزه با قاچاق کالا را در سطح عرضه به طور جدی در دستور کار قرار داده و پیگیری می کند.
 

محمدرفیع سلطان زاده بیان کرد: طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا از محصولات حوزه سلامت همچون لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی سراسر استان  در اولویت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سایر حوزه ها نیز در این طرح مورد بررسی قرار می گیرند، افزود: از ابتدای سال تاکنون 17 پرونده قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در زاهدان تشکیل شده است که از این تعداد 10 مورد مربوط به بازار رسولی می باشد.
 انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjymeo.uqemyzsffu.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما