تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
گزارش عصرهامون از نشست هم اندیشی سران طوایف جنوب شرق کشور

​عربستان حامی شماره یک تروریسم/ تفرقه بین صفوف مسلمین حربه اسرائیل است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استکبار جهانی دست بر روی نقطه ای گذاشته است تا با چندین هدف، بسترهای مناسب در کشورهای اسلامی را از بین ببرد.
​عربستان حامی شماره یک تروریسم/ تفرقه بین صفوف مسلمین حربه اسرائیل است
به گزارش عصرهامون، سردار محمد پاکپور در جمع علما و سران طوایف جنوب شرق کشور که شامگاه گذشته در زاهدان برگزار شد، ضمن اشاره به انشقاق و تفرقه بوجود آمده در بین مسلمانان توسط دشمنان تصریح کرد: اگر علمای ما در کشورهای اسلامی درصدی از درک مقام معظم رهبری را از این موضوع به مردم گوشزد می کردند، این اتفاق ها برای کشورهایشان پیش نمی آمد.

وی مهمترین سرمایه های هر کشور را سرمایه های مادی و انسانی آن کشور دانست و افزود: با نگاهی به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی شاهد هستیم چگونه هم زیرساخت آن ها را از بین برده اند و هم حیاط خلوتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند.

سردار پاکپور در توضیح قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر با قطر ابراز داشت: از جمله حرکاتی که عربستان در قطع مناسباتش با قطر انجام داد موضوع فعالیت حماس در قطر بود، آن هم به دلیل فعالیت بر ضد رژیم صهیونیستی و این یعنی هر کس بر ضد این رژیم فعالیت کند حامی تروریسم است.

این مقام ارشد نظامی با بیان این که اقدامات ضدبشری علیه مسلمانان با افکار منجمد تکفیری روی می دهد اظهار داشت: اگر اقدامات تروریستی گروهک هایی که خود را مسلمان معرفی می کنند و هزاران نفر از مسلمان را به شهادت می رسانند به سمت رژیم صهیونیستی سوق پیدا می کرد قطعا چیزی از این رژیم باقی نمی ماند.

وی امنیت کشور در جنوب شرق ایران را نتیجه انسجام و وحدت سران قبایل و طوایف سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: ما در کشور خود این وحدت و امنیت را داریم و اگر چند حرکت تروریستی و ضدانقلابی را مشاهده می کنیم، هیچ کدام را به حساب هیچ قومیت، گروه یا مذهب خاصی نمی گذاریم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با توجه به اتمام کار داعش در موصل و امکان پراکندگی آنها، بر ایجاد آمادگی برای دفاع از مرزهای شرق و جنوب شرق تاکید کرد و از بسیجیان بومی منطقه خواست برای جلوگیری از نفوذ دشمن در صفوف دسته های رزمی، اتحاد، انسجام و وحدت خود را به حد مطلوب برسانند.

همکاری سران طوایف و نیروهای امنیتی ضامن استحکام مرزها
آیت الله سلیمانی نیز در این مراسم گفت: نشست هم اندیشی به معنای همفکری با هم در راستای انسجام وحدت ملی و افزایش قدرت داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان با تفسیر آموزه های قرآنی در خصوص ارتباط بین اهل ایمان بر تقویت زنجیره اتحاد بین مسلمانان به عنوان یکی از تذکرات قرآنی تاکید کرد و افزود: قرآن ما را برادر خوانده است اما دشمنان قصد برهم زدن این برادری را دارند، حال این ماهستیم که یا باید ندای قرآن را گوش دهیم یا ندای دشمن را بشنویم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی ضمن برشمردن تنوع قومیت و لهجه ها در کشور، اعتصام به حبل الله و تعاون را از دیگر تذکرات قرآن کریم برشمرد و گفت: حبل خدا کعبه و قرآن است و هم اندیشی برای اعتصام به حبل الله، این هم اندیشی ها برای افزایش محبت و مودت بین مسلمانان و براردران دینی است.

وی با تأکید بر این که مسلمان نباید اهل افراط و تفریط باشد ابراز داشت: ما امت واحده امت وسط هستیم، نه اهل اسراف و نه اهل بخلیم، بلکه اهل جود هستیم و به دور از تفریط و یا افراطی گری، باید امت میانه رو باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبیین آیه "اصلاح بین الناس" از قرآن کریم، مداخله بزرگان طوایف و مسئولین را در حل منازعات طایفه ای راه حل کلیدی رفع گسل هایی دانست که دشمنان از طریق آن درصدد ضربه زدن به نظام و جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان از این که سران طوایف در استحکام مرزها همکاری مجدانه با نهادهای نظامی و امنیتی دارند ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: برای این که بخشی از امنیت را به خود مردم واگذار کنیم و امنیت بومی شود، از متولیان امر جای تشکر دارد.

فداکاری های سپاه پاسداران زمینه ساز امنیت ایران است
مولوی نذیر احمد سلامی با برشمردن اهمیت مولفه های امنیت گفت: یکی از عوامل برقراری امنیت تعامل و همکاری ملت با نظام و نظام با مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، موضع گیری ها و توصیه های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را از دیگر مولفه های ایجاد امنیت برشمرد و افزود: اگر فداکاری ها و خدمات سپاه نبود ما چنین وضعیتی نداشتیم.

وی خطاب به افرادی که جذب گروهک های تروریستی می شوند گفت: امثال کسانی که به النصره و داعش می پیوندند بدانند تا زمانی که این انقلاب مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی می باشد، منشور این انقلاب قرآن عظیم و محافظ آن خداوند باری تعالی ست و هیچ گونه آسیبی به انقلاب و نظام وارد نخواهد شد.

گفتنی است در این مراسم سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور از صدور کارت های شناسائی سران طوایف و همچنین کارت های پایان خدمت بسیجیان بومی 5سال خدمت خبرداد.
https://www.asrehamoon.ir/vdcfyjd1.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما