تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور از افتتاح 823 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در جنوب شرق کشور خبر داد.
فعالیت های سپاه عمدتا کمک به دولت است/ بهره برداری از 823 پروژه محرومیت زدایی در بهمن ماه
به گزارش خبرنگار عصر هامون، سردار محمد مارانی شب گذشته در برنامه مردم و مسئولین که از شبکه استانی هامون پخش شد، با اشاره به اینکه دیدگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در این راستا، علاوه بر ایجاد امنیت پایدار در منطقه، به دنبال بحث پیشرفت و آبادانی کشور نیز اقدامات موثری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات سپاه پاسداران، نیروی زمینی و قرارگاه قدس عمدتا در راستای کمک به دولت است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس تمام تجهیزات و امکانات فنی و عملیاتی خود را در راستای پشتیبانی و کمک به دولت و در جهت اقدامات عمرانی و سازندگی کشور به کار گرفته است.
این مسئول بیان کرد: بخشی از اقدامات، کارها و پروژه هایی که بر روی زمین مانده، سپاه پاسداران با رسالت انقلابی و پاسداری و با روحیه انقلابی و جهادی آنها را انجام داده تا به سرانجام برسد.
وی از جمله پروژه های بزرگ انجام شده در سطح کلان کشوری که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء که به عنوان قرارگاه سازندگی سپاه انجام شده را پروژه عسلویه، پالایشگاه استان هرمزگان، احداث خط لوله گاز از عسلویه تا ایرانشهر و غیره عنوان کرد و افزود: برخی از این پروژه ها، با مشارکت دولت انجام شده که راه آهن چابهار به مرکز استان نیز از دیگر پروژه هایی می باشد که توسط قرارگاه سازندگی انجام شده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور ادامه داد: اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء فراموش شدنی نیست چون از ظرفیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها بهره گیری شده است.
سردار مارانی مقوله های امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق را در بحث های مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان از دیگر مقوله های ایجاد امنیت پایدار است.
وی از جمله اقدامات انجام شده حوزه عمران روستایی و اشتغال را انجام 4هزار و 656پروژه بیان کرد و افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای انجام این پروژه ها 44میلیارد و 85میلیون تومان است.
سردار مارانی ادامه داد: ساخت 354خانه برای محرومان، احداث 70کیلومتر جاده در شرایط بسیار نامطلوب و صعب العبور، تکمیل 101واحد مدرسه، ساخت 4مدرسه، 15پروژه آبرسانی، احداث 17خوابگاه دانشجویی، 21واحد ورزشی رو باز و احداث 313گلخانه از دیگر اقدامات و پروژه ها در حوزه عمرانی می باشد که این اقدامات با مدیریت و تفکر جهادی انجام شده است.
وی تصریح کرد: ساخت یک هزار واحد خانه برای مردم محروم در روستاهای مختلف استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر اقدامات عمرانی است که 500واحد آن در چند روز آینده تحویل و مابقی نیز تا فروردین ماه 96به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول احداث 226واحد پرورش شتر مرغ و بلدرچین را از جمله اقدامات اشتغال زایی مطرح کرد و ادامه داد: بزرگترین و فنی ترین واحد پرورش بلدرچین در استان احداث شده که تحت نظر آن تغذیه بیش از هزار واحد پرورش بلدرچین در سیستان و بلوچستان تامین می شود.
وی کمک به خرید تولیدات بومی مردم و حل مشکل بازاریابی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و افزود: انجام 10مورد برق رسانی، ساخت 10واحد خانه بهداشت در نقاطی که هیچ دسترسی به مراکز بهداشتی نداشته، احداث 5دارالقرآن، تکمیل 183واحد مسجد در سطح استان از دیگر اقدامات حوزه عمرانی و فرهنگی است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه شناسایی افراد فاقد کار را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: نامه های مردمی که از سراسر استان به دست ما می رسد، در حد توان در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس برای آنها اشتغال زایی ایجاد شده که در این راستا بسیج سازندگی اقدامات شایسته ای انجام داده است.
وی در ادامه از احداث قریب به یک هزار و 245پروژه در استان خبر داد و افزود: دوشنبه 18 بهمن ماه 823 پروژه عمرانی در استان افتتاح خواهد شد.
سردار مارانی ادامه داد: تاکنون 136 هزار و 269 نفر خدمت در سطح استان در حوزه تامین جهیزیه، کمک های نقدی به محرومان، ایتام، توزیع بسته های معیشتی، لوازم التحریر، ایجاد کارگاه های اشتغالزا و تجهیز مدارس انجام شده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق کشور تاسیس و احداث 42 بیمارستان صحرایی در منطقه جنوب شرق را از جمله اقدامات حوزه سلامت مطرح کرد و گفت: در این بیمارستان ها قریب به یک میلیون و 840 هزار نفر خدمات درمانی- بهداشتی رایگان ارائه کردند که ارزش کل این بیمارستان ها 805 میلیارد تومان شده که این مهم در راستای کمک به دولت برای درمان مردم در حوزه سلامت بوده است.
وی ارائه و تحویل 20 هزار عینک طبی را از دیگر اقدامات حوزه سلامت دانست و افزود: اکثر این بیمارستان ها در نقاط دور دست استان که مردم دسترسی به خدمات و تجهیزات پزشکی نداشته انجام شده  که در همین راستا به زودی یک بیمارستان صحرایی در منطقه جنوب شرق در شهرستان سرباز احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالهاست در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی گام برداشته است، ادامه داد: متولی کارهای اقتصاد مقاومتی در استان بسیج سازندگی است.
سردار مارانی با اشاره به نقش موثر و مفید سران، طوایف، بزرگان و مولوی ها در استان گفت: ایجاد امنیت پایدار را مردم در دست گرفته که در این زمینه تمامی بسیجیان و مردمی که در تلاش هستند ارزشمند بوده زیرا علاوه بر تامین امنیت به اشتغالزایی نیز دامن زده اند.
فرمانده قرارگاه منطقه قدس جنوب شرق  با اشاره به اینکه در محدوده پوششی قرارگاه قدس یک هزار و 800 کیلومتر مرز آبی و خاکی وجود دارد، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی امنیت در جنوب شرق است که در این راستا تمامی دستگاه های نظامی و انتظامی و اطلاعاتی همکاری لازم را دارند.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjmheh.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما