تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

مقاوم سازی منازل اولویت مناطق زلزله زده/ دولت دچار مشکلات مالی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه پروژه هایی با پیشرفت 5تا75درصد باید بیش از 600هزار میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم تا آنها را به اتمام برسانیم.
علیم یار محمدی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون در خصوص جزییات بازدید از مناطق زلزله زده افزود: اکثر نماینده های مجلس شورای اسلامی در قالب کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و در راستای بازدید از روند خدمات رسانی و ابراز همدردی با همکاران خطه کرمانشاه، در مناطق زلزله زده غرب حضور پیدا کرده اند.
وی با اشاره به حضور نمایندگان کمیسیون عمران در اوایل زمان وقوع زلزله برای جمع آوری گزارش اولیه، ادامه داد: برای دومین مرحله و بازدید از مناطق اعضای کمیسیون عمران مجلس در این مناطق حضور پیدا خواهند کرد که با توجه به اطلاعات بدست آمده از مناطق زلزله زده اقدامات خوبی توسط نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی انجام و  در دست اجرا می باشد.
وی اذعان کرد: در این مناطق باید از قبل پیش بینی کانکس برای لوازم ضروری در فصل های مختلف سال، کانتینر و غیره اقدام  می شد تا خدمات رسانی به شکلی بهتر و با سرعت بیشتری انجام می شد و در این راستا تصمیم گرفته شد تا در کشور 4نقطه برای دپوی اقلام مورد نیاز مردم در حوادث مختلف در نظر گرفته شود تا در سریعترین زمان ممکن اقلام به دست حادثه دیدگان برسد که مراحل مقدماتی این کار انجام شده است.
وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق زلزله زده استان کرمان، گفت: بازدیدی از شمال استان کرمان پس از وقوع زلزله توسط اعضای این کمیسیون انجام گرفت که خوشبختانه با توجه به زلزله گذشته که خسارات مالی و جانی زیادی در این خطه از کشور داشتیم، مقاوم سازی ساختمان ها  در دستور کار بود، پس از این زلزله اخیر هیچ گونه خسارت جانی نداشتیم و تنها ساختمان های باقیمانده از زلزله قبلی دچار آسیب شده اند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستورات لازم به دستگاه های مربوطه از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده است تا بحث مقاوم سازی ساختمان ها در دستور کار قرار داشته باشد تا در آینده شاهد خسارات در زلزله ها نباشیم.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر عدم مدیریت درست در توزیع اقلام و خدمات رسانی، اظهار کرد: در ابتدای زلزله این موضوع وجود داشت اما در حال حاضر تمامی اقدامات تحت مدیریتی واحد در حال انجام می باشد و کمترین مشکل را در این مناطق شاهد می باشیم.
وی در خصوص وضعیت روند استیضاح وزیر راه وشهرسازی نیز گفت: بحث سوال از وزیر راه و شهرسازی و حضورش در جلسه کمیسیون عمران مطرح است اما در خصوص استیضاح وی تاکنون چیزی نشنیدم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بخش بودجه، مشکلاتی را در کشور داریم در زمینه پروژه های 5تا75درصد باید بیش از 600هزار میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم تا آنها را به اتمام برسانیم و این درحالی است که دولت دچار مشکلات مالی بوده و اگر بتوانیم سالانه 30تا40هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی بگذاریم، حداقل 20سال برای اتمام پروژه های عمرانی کشور زمان نیاز است و این درحالی است که نباید پروژه دیگری را نیز آغاز کنیم.
یارمحمدی گفت: دولت بااولویت بندی پروژه های عمرانی در تلاش است با واگذاری پروژه های عمرانی  به بخش خصوصی، این بخش را وارد عرصه کند تا خود بتواند پروژه های دیگر را مدیریت کند.

انتهای پیام// https://www.asrehamoon.ir/vdcizuazyt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما