تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۷
ملک فاضلی گفت: با توجه به اینکه شهرستان سراوان 384 کیلومتر مرز خاکی با کشور پاکستان دارد که از این طریق می تواند ایران را به دنیا متصل کند نیازمند جاده ترانزیتی است.
به گزارش عصرهامون؛ ملک فاضلی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در گفت و گو با شستون با اشاره به تحریم ها و تورم در کشور، بیان کرد: اداره راه و شهرسازی و راهداری جهت حل مشکل راه های منطقه بم پشت باید از امکانات موجود بهترین استفاده را کند.
 
جاده؛ اولین محور توسعه هر منطقه

وی در ادامه باتوجه به اینکه در سنوات گذشته به دلایل مختلف پیگیری های لازم انجام نشده و عملا وعده های داده شده محقق نشده است، افزود:  در شهرستان سراوان حتی یک جاده اصلی وجود ندارد و  جاده خاش_ سراوان فرعی است.

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به اینکه در بیشتر مناطق روستایی جاده ها خاکی است، بیان کرد: درصد بهره وری بم پشت از جاده آسفالت، 16 درصد از راه های روستایی است که جهت مرتفع شدن مشکلات حوزه راه این منطقه صحبت هایی با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، حسن نیا معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی قول مساعد جهت بازدید از حوزه سراوان را داده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه شهرستان سراوان راه را اولین شرط توسعه هر منطقه دانست و گفت: شهرستان سراوان بدترین وضعیت را در حوزه جاده داشته و دارد و در سنوات گذشته از نظر راه های مواصلاتی فراموش شده است و در حال حاضر نیز در محور توسعه قرار ندارد.
 
فاضلی خاطر شنان کرد: اینکه گفته می شود مسیر سراوان_خاش دو بانده می شود در واقع دوبانده نیست، بلکه قرار است جاده قدیم روکش شود اما نمی تواند مطلوب باشد چرا که شهرستان 384 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد که باید راه ترانزیتی داشته باشد.
 
 طی کردن 12 کیلومتر در هشت ساعت

وی با اشاره به اینکه سراوان بن بست نیست، تصریح کرد: اگر چابهار از طریق دریا ایران را به دنیا وصل می کند، سراوان از طریق زمین می تواند کشور را به پاکستان و دنیا متصل کند.
 
نماینده مردم حوزه انتخابی شهرستان سراوان معتقد است سراوان، چابهاری فراموش شده است و در ادامه گفت: مردم بم پشت به دلیل نداشتن جاده مناسب یک فاصله 12 کیلومتری را به مدت هشت ساعت طی می کنند.

 فاضلی با توجه به اینکه نسبت به مشکلات منطقه بم پشت به ویژه حوزه راه این منطقه کاملا آگاهی دارد، خاطر نشان کرد: به تناسب ترافیک در این منطقه برای حوزه راه باید تدبیر اندیشیده شود.
 
 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch-qnzv23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما