ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> نقش بی نظیر ایران در صلح خاورمیانهجنایات استکبار جهانی فراموش نشدنی است | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۷
احمد رضا طاهری گفت: تحریم های استکبار جهانی بر ضد ملت ایران جنایتی نابخشودنی است که هیچ گاه از ذهن این ملت پاک نخواهد شد.
به گزارش عصرهامون؛ احمد رضا طاهری کارشاس مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون بیان کرد: خاورمیانه یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق دنیا محسوب می‌شود، هر کشوری که بتواند در این منطقه نفوذ بیشتری داشته باشد در تصمیم گیری های سیاست بین الملل بیشتر تاثیر گذاری دارد،جهت اعمال نفوذ در خاورمیانه، امریکا نیازمند وجود کشورهای ضعیف است، البته بجز اسرائیل که نماینده منافع آمریکا در منطقه محسوب می‌شود. تضعیف کشورهای مسلمان برابر است با افزایش قدرت اسرائیل در منطقه. لذا طرح جنگ ایران و عراق از برنامه های غرب بود؛ خصوصا آمریکا که موجب تضعیف ایران و عراق در خاورمیانه گردد.

وی افزود: یکی از برنامه های تئوریسین های جنگ، ایجاد تفرقه بین مسلمانان یا دنیای اسلام است که از طریق تفرقه بتوانند کنترل منطقه را در اختیار داشته باشند. 
 
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد:  بدون شک یکی از سودآور ترین تجارت ها در دنیا خرید و فروش اسلحه است و در مناطقی این تجارت بیشتر رونق  می‌گیرد که گروه‌های مختلف درگیر مسائل سیاسی و مذهبی هستند لذا برای اینکه این تجارت رونق بیشتری گیرد می‌طلبد که گاه گاهی جنگی بوجود آید. 
 
طاهری ادامه داد:  آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی سعی کردند تا از طریق جنگ و تحریم  پایه های جمهوری اسلامی را در داخل تضعیف کنند و شرایط را طوری فراهم نمایند که یا رهبران جمهوری اسلامی را به سوی خود جذب کنند و یا در غیر این صورت حکومت جدیدی روی کار آورند.
 
وی یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های تاریخ بشریت مربوط به حملات شیمیایی صدام علیه ایرانیان بود که طبق گزارش‌ها بیش از پنجاه هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است. آمریکایی ها از برنامه ریزی این حملات به هرحال آگاه بوده اند و می‌توانستند از این حملات ضد بشری ممانعت کنند. اما متاسفانه منافع اقتصادی و سیاسی بر منافع انسانی ارجحیت داشته است.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی برخی از منابع غربی معتقدند که بیش از دویست شرکت اروپایی در دوران جنگ هشت ساله به رژیم صدام حسین سلاح کشتار جمعی شیمیایی فروخته اند. علاوه بر نظامیان، هزاران شهروند ایرانی از جمله کودکان قربانی این حملات و جنگ تحمیلی بوده اند.
 
طاهری خاطر نشان کرد: آمریکا کشوری بود که با سران مملکت در قبل از انقلاب اسلامی رابطه نزدیکی داشت و در امور داخلی ایران حتی در تعیین نخست وزیران یا گاها وزیران به شاه ایران پیشنهاداتی می داد یا مواردی را دیکته می‌کرد، اما پس از انقلاب اسلامی دست آمریکا از ایران کوتاه شد و نمی‌توانست در امور داخلی ایران تاثیرگذار باشد، لذا از ابتدای انقلاب تا اکنون جمهوری اسلامی ایران تحت فشار تحریم های مختلف قرار گرفته، و این تحریم ها علیرغم اینکه با مقاومت ملت مواجه شده اما ضررهای زیاد سیاسی و اقتصادی به ایران و ایرانیان وارد کرده که همه اینها به نوعی جنایت محسوب می‌شوند، چرا که بازتاب تحریم ها به هرحال در ابعاد مختلف زندگی از پزشکی گرفته تا اقتصادی و سیاسی  خیلی ها را تحت تاثیر قرار داده است. 
 
 
وی در خصوص مهم ترین پیام انقلاب اسلامی و گروه های مقاومت در جهان، گفت: مهمترین پیام‌ این است که با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و حملات شیمیایی و سپس تحریم های آمریکا و متحدان غربی و عربی اش علیه جمهوری اسلامی، این سیاست‌ها و فشارها نه تنها موقعیت جمهوری اسلامی را در خاورمیانه تضعیف نکرده بلکه باعث شده که ایران به عنوان یک قدرت مطرح شود و حتی اجازه ندهد که آمریکا و غرب براحتی سیاست‌های خود را در منطقه (افغانستان، عراق، سوریه) اجرا نمایند. بدون شک، صلح در خاورمیانه بدون نقش و مشارکت ایران شکل نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzz0ffyt0sf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما