تاریخ انتشار :شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
سعید مساعد گفت: این واقعیت تلخ را باید پذیرفت که ارگان ها در سراوان ضعیف عمل کرده اند، زمانی که مصوبه ای تصویب می شود اما نظارت وجود ندارد نه تنها کرونا از بین نمی رود بلکه به تعداد مبتلایان و فوتی ها افزوده می شود.
به گزارش عصرهامون؛ سعید مساعد رئیس مرکز بهداشت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه بهداشت یک ارگان آگاهی دهنده است، وضعیت شهرستان را با توجه به اینکه روز گذشته چهار نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، قرمز عنوان کرد که در بین فوت شدگان یک مادر باردار ۲۸ ساله نیز گزارش شده است.
 
وی با توجه به اینکه قبول داریم که کاسبان چک دارند و یا اینکه باید اجاره بها بپردازند اما زمانی که از ۶۰ تست آزمایشگاهی، ۴۰ مورد مثبت و یا از ۴۰ تست آزمایشگاهی ۳۵ مورد مورد مثبت می شود، پس وضعیت شهرستان قرمز است.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سراوان با اشاره به اینکه وزارت کشور، استاندار و فرماندار تعیین می کنند که بازار تعطیل و یا فعال باشد، افزود: اگر شیرینی سراها و یا عکاسی ها تعطیل هستند پس باید همه واحد های این صنف تعطیل باشد، مردم حق دارند نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشند در این بین باید ارگان های نظارتی، نظارت قوی داشته باشند.

ارگان های نظارتی باید پاسخگو باشند 
 
مساعد با بیان اینکه به عنوان یک عضو از ستاد مقابله با ویروس کرونا وظیفه دارد مردم را نسبت به این بیماری آگاهی دهد چرا که جان مردم برایش اهمیت دارد، گفت: ستاد مقابله با ویروس کرونا فقط شبکه بهداشت و در مان نیست، ارگان های نظارتی باید پاسخگو باشند که چرا برخی از واحد های صنفی و فروشگاه ها در ساعات ممنوعه در حال فعالیت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه بهداشت کوتاهی انجام نداده است، اذعان کرد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مشکلات و معضلاتی که در کاهش ساعات فعالیت بازار هشدار داده و حتی پیشنهاد افزایش ساعات کاری را نیز داده اما در پایان مسیولین مربوطه تصمیم گیرنده نهایی هستند.
 
به گفته این مقام مسیول این واقعیت تلخ را باید پذیرفت که ارگان های مسیول در سراوان ضعیف عمل کرده اند، و در ادامه خاطر نشان کرد: تا زمانی که تمامی ارگان خود را مسیول نداند و احساس مسیولیت نسبت به جان مردم نداشته باشند و خود شهروندان نیز مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، نه تنها کرونا از بین نخواهد رفت بلکه روز به روز به تعداد مبتلایان و فوتی ها افزوده می شود.
 
مساعد تصریح کرد: زمانی که یک سوخت کش و یا مسافرین یک اتوبوس جان خود را از دست می دهند بسیار ناراحت می شویم اما حال چه شده که نسبت به فوت روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان بی توجه شده ایم؟
 
وی با اشاره به اینکه تست تشخیص ویروس کرونا با هدف مشخص شدن آمار واقعی در سراوان رایگان شده است، گفت:  فرماندار شهرستان و افراد مسیول تشکیل این صف ها در سراوان که نظارت در حیطه وظایف کاری آنها است باید نظارت قوی تری داشته باشند.

نظارت ها جدی شود
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان ادامه داد: اگر قرار است با محدود کردن ساعات کاری و با تعطیلی اصناف اتفاق خاصی رخ دهد پس باید نظارت جدی تری نسبت به این موضوع انجام شود.
 
مساعد اضافه کرد: شاید تا کنون این باور ایجاد نشده در بین مردم با توجه به اینکه بسیاری از نزدیکان خود را از دست داده اند، پس باید از اهرم فشار استفاده کرد.
 
به گفته وی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان که در هفته گذشته برگزار شده مقرر شد مدارس دینی ‌و نماز های جمعه و جماعت تعطیل شوند اما نه تنها نماز جمعه بلکه نماز جماعت هم برگزار شد، چه کسی باید بر روی مصوبات ستاد مقابله با کرونا نظارت داشته باشد؟
 
این مقام مسیول گفت: برخی از شهروندان اذعان داشته اند که هزینه تهیه ماسک را ندارند اما می توانند با استفاده از چفیه که در فرهنگ بلوچ مرسوم است، استفاده کنند.

مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند
 
مساعد با اشاره به اینکه کرونا در همه نقاط در حال جولان دادن است از صف خبازی، پمپ بنزین گرفته تا دیگر اماکن که با چشم غیرمسلح و مسلح قابل مشاهده نیست، خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت واقعیت ها را برای مردم به دور از تشنج سازی بیان کرده اما تا زمانی که احساس مسئولیت نداشته باشیم هر چه مصوب کنیم راه به جایی نخواهیم برد.
 
وی تصریح کرد: نیروی بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند لذا مردم  باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و ارگان ها  نیز  وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
 
به گفته این مقام مسیول قرار است از امروز شنبه یکم آذرماه طرح غربالگری خانه به خانه با همکاری سازمان بسیج مستضعفین در قالب رزمایش سلیمانی انجام می شود لذا می طلبد تمامی ارگان ها از جمله هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و دیگر نهاد ها تمام تلاش خود را جهت اجرای این طرح به کار گیرند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaaun6049neu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما