تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۶
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان از ورود این اداره برای پیگیری و حل مشکل پرداخت نشدن حقوق و معوقه کارگران شهرداری خبر داد.
بشیر دهواری رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سراوان در گفتگو با شستون بیان کرد: در خصوص مشکل کارگران شهرداری و عدم پرداخت معوقات آنها به صورت جدی پیگیر مطالبات کارگران شهرداری سراوان هستیم تا منتج به نتیجه مطلوب شود.

وی افزود: چندین ماه است که حوزه روابط کاری این اداره درگیر پرونده مطالبات کارگران شهرداری سراوان است، بررسی های لازم برای ۴۵ پرونده در خصوص مطالبات کارگران انجام شده و برای اجرای احکام به مراجع قانونی ارسال شده است.

این مقام مسئول گفت: ۲۰ پرونده دیگر نیز در حال بررسی است و سپس پس از تکمیل مراحل به مراجع قانونی ارسال خواهد شد.

دهواری ادامه داد: خوشبختانه چند روز گذشته  مقداری اعتبار شهرداری سراوان تزریق شد که منجر به پرداخت چندین ماه از معوقات کارگران شده است.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که شهرداری سراوان از نظر مالی با شرکت توسعه تجارت همیار سازمان همیاری دهیاری های استان به عنوان پیمانکار قرارداد دارد که نزدیک به ۸۰ کارگر یا بیشتر زیرمجموعه این شرکت در حال فعالیت هستند و  طبق قرارداد سازمان توسعه تجارت سازمان همیار دهیاری های استان باید پول از طریق این شرکت پرداخت و  مطالبات کارگران به حساب آنها واریز شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان اذعان کرد:نزدیک به ۱۰ ماه است که حقوق کارگران شهرداری سراوان پرداخت نشده آنها برای اعلام وصول مطالبات خود چندین بار تجمع در سطح شهر و استان انجام داده اند، پیگیری های لازم انجام شده و از طریق استان و اداره کار پیگیری این موضوع هستیم تا معوقات کارگران پرداخت شود.

دهواری خاطر نشان کرد: همچنین هفته آینده نیز کمیته کارگری با موضوع معوقه کارگران شهرداری برگزار می‌شود که شهرداری باید چاره اساسی برای این موضع اندیشیده کند چرا که از زمانی که بخاطر  داریم شهرداری سراوان با مشکل پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه بوده و هر بار با به فروش رساندن زمین های متعلق به این نهاد گوشه ای از مشکلات مالی خود را مرتفع می کرد اما باید به صورت اساسی برای این معضل چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjyoevmuqetxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما