تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
برخی از شهروندان سراوانی از افت ولتاژ برق در ساعات اوج گرما ابراز گلایه و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ با شروع فصل گرما در سیستان  و بلوچستان دمای شهرهای این استان به بالای 40 درجه می رسد و این امر سبب می شود تا استفاده از لوازم سرمایشی و مصرف برق در برخی از ساعات روز افزایش یابد.
 
در روزهای اخیر دمای هوا به قدری در این مناطق افزایش داشته که در برخی از ساعات شبانه روز مردم را مجبور به خانه نشینی کرده است.

قطعی مکرر برق در گرمای طاقت فرسای این روزهای سیستان و بلوچستان از یک سو و ضعف ولتاژ برق از سوی دیگر گلایه مردم سراوان را به دنبال داشته است که برخی از شهروندان با بهره گیری از بستر فضای مجازی این فرصت را غنیمت دانسته و اعتراض خود را در این فضا به اشتراک گذاشتند.
 
افت ولتاژ برق مربوط به حال حاضر نیست بلکه برخی از ساکنین روستاهای سراوان سالهاست که از این معضل رنج می برند که زندگی عادی برای آنها با مشکل مواجه شده است.

 سرقت؛ علت افت ولتاژ برق

در همین راستا سمیرا رحمانی سرپرست اداره برق سراوان به خبرنگار ما گفت: علت افت ولثاژ در سراوان سرقت های مکرر کابل های برق است به طوریکه حجم سرقت کابل ها به چند کیلومتر می رسد.
 
وی افزود: چند تیم از پرسنل اداره برق به صورت روزانه در حال سیم کشی هستند اما از آنجایی که حجم سرقت ها فوق العاده بالا رفته، رسیدگی به کلیه مناطق زمان بر است.
 
این مقام مسئول گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه 470 مورد سرقت کابل برق گزارش شده که این میزان برای 2 ماه بسیار بالا است.
 
رحمانی خاطر نشان کرد: در گذشته سرقت کابل معطوف به مناطق شهری بود اما در روزهای اخیر گزارش هایی مبتی بر سرقت کابل در برخی از روستاها از جمله دزک، زنگیان و دشتوک دریافت شده است.

شبکه پایدار مطالبه به حق مردم است

وی اذعان کرد: سیم کشی های شبکه های قدیمی از نوع مس بوده اما بیش از 12 سال است که برای شبکه های جدید از کابل خود نگهدار استفاده می شود در حال حاضر هم کابل های مسی و هم آلومینیوم به سرقت می رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتظامی شهرستان در خصوص شناسایی و دستگیری سارقین همکاری لازم را داشته، گفت: شهروندان حق دارند نسبت به افت ولتاز گلایه مند باشند چرا که داشتن شبکه پایدار مطالبه به حق مردم است اما حجم سرقت ها بسیار بالا است و رسیدگی به همه نقاط آلوده زمان بر است.
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcgt79q7ak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما