کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دنبال فوت یک بیمار کرونایی در سراوان مطرح شد؛

بیمار با سطح اکسیژن بالا مرخص شده است/ وزیر بهداشت: در صورت محرز شدن قصور پزشکی طبق قانون برخورد می کنیم

21 تير 1400 ساعت 16:45

فوت یک بیمار کرونایی در بخش کرونای بیمارستان رازی سراوان همزمان با حضور وزیر بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان حواشی را به دنبال داشت.


به گزارش عصرهامون، به نقل از شستون، ایران باران زهی بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده بود روز گذشته از بیمارستان رازی سراوان مرخص و سپس پس از گذشت چند ساعت با حال عمومی بد مجدد در بیمارستان بستری و سپس جان خود را از دست می دهد.

فوت این بیمار کرونایی که ترخیص آن یک روز قبل از سفر وزیر بهداشت و درمان به سراوان رخ داد، با واکنش هایی در فضای مجازی و عمومی همراه شد.

نزدیکان این بیمار با انتشار مطالبی در بستر فضای مجازی مطرح کرده اند که بیمارشان به دلیل حضور وزیر بهداشت و درمان در شهرستان با وجود درگیری ۸۵ درصدی ریه از بیمارستان مرخص شده است تا تخت خالی برای نشان دادن به وزیر مهیا باشد.

در همین راستا ابوالحسن صفدری رئیس بیمارستان رازی سراوان به خبرنگار ما گفت: زمانی که بیمار با ۲ هفته تاخیر پس از مشاهده علایم و با درگیری شدید ریوی مراجعه کند، بهترین درمان رمدزویر، کورتن و درمان حمایتی است که بیمار را از این فاز خارج کند که ایران باران زهی پس از دو هفته ماندن در خانه و تأخیر فراوان شانزدهم تیرماه به بیمارستان مراجعه و بستری می شود‌.

وی با بیان اینکه هر بیمار را پنج روز بستری و دوره درمان رمدزویر را به طور کامل انجام می دهیم، افزود: ایران باران زهی تا بیستم تیرماه دوره درمان رمدزویر را به طور کامل دریافت کرده و با سطح اکسیژن بالا مرخص شده است.

رئیس بیمارستان رازی سراوان گفت: سطح اکسیژن بالای خون ملاک اصلی برای ترخیص بیمار کرونایی است و درگیری ریوی ملاک نیست چرا که با تاخیر این مشکل برطرف می شود و این بیمار نیز طبق پروتکل های کشوری و با حال عمومی خوب مرخص شده است.

صفدری با اشاره به اینکه برخی ها در فضای مجازی تمام تلاش ها و زحمات کادر درمان را با تهمت، توهین و ناسزا زیر سوال برده اند، خاطر نشان کرد: بیمار پس از ترخیص مجدد شامگاه روز گذشته با احساس بدی که به آن دست می دهد به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند که طبق نظر پزشکی انتوبه می شود.

وی افزود: بعضی از بیماران پس از انتوبه شدن وضعیت بالینی بدتری مانند ایست قلبی پیدا می کنند که برای این بیمار نیز این وضعیت رخ داد و فوت شد اما کادر درمان به هیچ عنوان در این رابطه کم کاری نداشته است.

اما سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه سفر به سراوان به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: آقای جان بابایی و خانم عابدینی که از ‏فوق تخصص های برجسته بیمارستان مسیح هستند و بیش از 8-7 هزار بیمار را مداوا کرده اند مسئولیت داده ام ‏تا پرونده را رسیدگی کنند و در صورتی که قصور پزشکی صورت گرفته باشد طبق قانون برخورد صورت پذیرد.

نمکی بیان کرد: کووید 19 ویروسی است که چهره های بسیار متفاوت دارد علیرغم اینکه مریض می آید و هیچ ‏علامت دیگری ندارد و از دید ما مداوا شده به خانه می رود بعد از یک ساعت یا دو روز به علت یک لخته که از ‏گوشه ای از عروق دچار آمبولی ریه یا سکته مغزی و قلبی شده و هنگامی که به بیمارستان می آید دیگر کاری از دست ما بر نمی آید .

انتهای پیام/


کد مطلب: 139690

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/video/139690/بیمار-سطح-اکسیژن-بالا-مرخص-شده-وزیر-بهداشت-صورت-محرز-شدن-قصور-پزشکی-طبق-قانون-برخورد-می-کنیم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir