تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۶
سرقت چشمگیر تابلو و علایم هشدار دهنده در جاده های منتهی به سراوان نگرانی رانندگان را به دنبال داشته است.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ این روزها سرقت تابلوهای جاده ای در محورهای منتهی به سراوان در شرقی ترین نقطه ایران به معضلی دیگر برای ساکنین این خطه از کشور تبدیل و نگرانی هایی را در باب افزایش حوادث رانندگی به وجود آورده است.

علایم هشدار دهنده و تابلوهای جاده ای از مهم ترین عناصر برقراری نظم و انضباط اجتماعی و شهری محسوب می شوند و نبود آنها علاوه بر ایجاد هرج و مرج می تواند برای کل جامعه ضرر ایجاد کند.

اگر چه راهدارن و دست اندرکاران این حوزه جهت نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی سراوان در تلاش هستند اما سارقان با سرقت تابلوها و علایم هشدار دهنده باعث نادیده گرفتن و خنثی شدن تلاش آنها می شوند که این روزها نگرانی رانندگان را به دنبال داشته است.

رشد عجیب سرقت تابلوهای هشداردهنده در جنوب شرق کشور
محمد اسلم عبداللهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی در جاده های منتهی به سراوان مدتیست که مورد سرقت افراد ناشناس قرار گرفته که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

وی افزود: تابلوهای محورهای سراوان_ بم پشت، دوراهی دهک_سیرکان، سراوان_ اسلام آباد، سراوان_ سوران_ سراوان_ کوهک و بسیاری دیگر از مناطق گزاراشاتی مبنی بر سرقت تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی جاده ای شده که این سرقت ها رشد عجیبی پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: در گذشته گاردریل ها و صفحات مورد سرقت قرار نمی گرفت اما به تازگی شاهد سرقت این موارد نیز هستیم که مراجع مربوطه از جمله فرمانداری، کلانتری ها و پاسگاه ها گزارش شده است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: وجود تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی در جاده ها منجر به کاهش تصادفات و حوادث جاده ای می شود اما نبود این علایم می تواند جان رانندگان را در جاده ها به خطر بیاندازد.

وی گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده افرادی که اقدام به سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی می کنند موضوع را سریعا به پلیس و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گزارش دهند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdca0yn6u49nym1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما