ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> کاهش ذخایر خونی در سراوانبیماران تالاسمی رکورد دار دریافت کنندگان خون | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹
مسئول انتقال خون سراوان گفت: در شهرستان سراوان با کاهش ذخایر خونی روبرو هستیم.
به گزارش عصر هامون، عبدالصبور شهلی بر مسئول پایگاه انتقال خون شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اذعان داشت: با توجه به فصل گرما به علت عدم حضور روزه داران برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان با کاهش ذخایر خونی در این شهرستان روبرو هستیم.
وی ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان برای رفاه حال روزه داران سراوانی در شب های چهار شنبه و پنج شنبه کار خون گیری را از ساعت 8 و 30 تا 11 و 30 دقیقه شب انجام می دهیم.
مسئول انتقال خون سراوان اظهار داشت: برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان مردم در خوردن سحری کوتاهی نکنند و مواد مغذی بخوردند و در افطار قبل از خون دادن از مایعات مفید استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: بیمارستان رازی سراوان و کلیه بخش های بهداشتی سراوان، شهرستان مهرستان و سیب و سوران زیر نظر این پایگاه قرار دارد و کار خون رسانی و خدمات بر عهده پایگاه انتقال خون شهرستان سراوان است.
شهلی بر افزود:  با توجه به بیماران نیازمند به خون بیشتر به گروه خونی +O نیاز داریم و برای اهدای خون، افرادی که دارای این گروه خونی هستند بیشتر در اهدا رغبت داشته باشند.
وی با بیان اینکه بیشترین خون را بیماران تالاسمی در سراوان مصرف می کنند، تصریح کرد: مادران باردار، هموفیلی ها و کسانی که دچار سانحه تصادف می شوند از جمله افراد مصرف کننده خون در سراوان هستند.
مسئول انتقال خون سراوان ادامه داد: اگر در سراوان با کاهش اهدای خون مواجه باشیم، مجبور هستیم که با صرف هزینه های بالا خون مورد نیاز را از سایر استان ها وارد کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون با کاهش ذخایر خونی مواجه است، گفت: خواسته ما  از مردم این است که در ماه مبارک رمضان  خون اهدا کنند و با این کار جان هم نوعان خود را نجات دهند.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdsn0n.yt0on6a22y.html
منبع : شستون
نام شما
آدرس ايميل شما