> مشهود بودن ارزش آب در سفال کلپورگان ارزیابی ها به کمیته ارزیابی منتقل می شود | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
نماینده شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به مشهود بودن ارزش آب در سفال کلپورگان، گفت: موارد مورد ارزیابی به کمیته ارزیابی شورای جهانی صنایع دستی جهت بررسی منتقل می شود.
به گزارش عصر هامون، کوین موری نماینده سازمان جهانی صنایع دستی در گفت و گو با شستون در خصوص استقبال مردم اظهار داشت: استقبال مردم بسیار گرم بوده است و از اینکه با مردم هم صحبت شده است، بسیار خرسند می باشد.
 وی ابا بیان اینکه به منظور ارزیابی شایستگی ها، امکانات و شرایط سفال درکلپورگان به عنوان اولین روستایی که کاندیدای جهانی ثبت جهانی صنایع دستی شده است، به این روستا سفر کرده اند،افزود: امیدوار است که فرهنگ بلوچ و مردم این منطقه به ویژه کلپورگان را به خوبی متوجه شده باشد.
نماینده سازمان جهانی صنایع دستی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق مشاهداتی که انجام داده آب نقش مهمی را در منطقه ایفا می کند که در واقع این سفال آب را در خود نگهداری می کند.
موری گفت: سفال نگهدارنده آب است که این بسیار ارزشمند می باشد که ارزش آب در سفال کاملا مشهود است.
وی اذعان داشت: در واقع تاریخ و قدمت بلوچستان به هزاران سال قبل باز می گردد.
نماینده شورای جهانی صنایع دستی در ادامه در خصوص چگونگی ارزیابیشان از روستای کلپورگان، گفت: تمامی مواردی که مشاهده کرده است را به کمیته ارزیابی شورای جهانی منتقل می کنند که در واقع آن کمیته کار ارزیابی را انجام می دهد.
موری در پایان در خصوص ثبت روستای کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی کشور و جهان، خاطر نشان کرد: تحت تأثیر خیلی خوبی از استان قرار گرفته است و اظهار امیدواری برای ثبت جهانی این روستا به عنوان  اولین روستای صنایع دستی جهانی کرد.
 
 
انتهای پیام/1319 https://www.asrehamoon.ir/vdcbwzb9.rhb05piuur.html
منبع : شستون
نام شما
آدرس ايميل شما