کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهرمان دفاع شخصی جهان:

افتخارآفرینی بانوان ورزشکار با حجاب و اهدای مدال به خانواده شهدا باعث مباهات است

19 مهر 1401 ساعت 11:41

عبدالله حسین بر گفت: برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ورزشی توسط بانوان باحجاب کشور و یا اهدای مدال های قهرمانی ورزشکاران به خانواده های شهدا عامل شعف، افتخار و مباهات است.


عبدالله حسین بر، قهرمان دفاع شخصی جهان در گفت وگو با عصرهامون با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار، بیان کرد: سیره و منش شهدا به ویژه شهدای ورزشکار سرلوحه زندگی‌ جامعه ورزشی است، امروز، مرهون زحمات و خدمات همه کسانی هستیم که با تمام وجود به دنبال ایجاد آسایش و رفاه و امنیت در کشور هستند و در این راه ایثارگری کرده و به درجه عالی شهادت رسیده اند.

وی افزود: دین ما اسلام است بارها پیش آمده در مسابقات بانوان ورزشکار ما بر سکوی قهرمانی با حجاب اسلامی و دست ندادن با مرد بیگانه ایستاده و یا ورزشکاران دیگر پس از پیروزی بر حریف و کسب مدال آن را به خانواده های شهدا اهدا کرده و پس از هر بار قهرمانی بوسه بر پرچم کشور می زنند این اقدامات خط قرمزهای ما بوده و بدان افتخار می کنیم و مایه ارزش و افتخار ما است.

قهرمان دفاع شخصی جهان ادامه داد: همانطور که در بیانات رهبر انقلاب آمده است پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد؛ در این عرصه نیز بارها پیش آمده شاهد حضور جهادی ورزشکاران برای خدمت به مردم و کشور به صورت قلبی و اعتقادی بوده ایم که این اقدامات ارزشمند و اثرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش همگانی عامل سلامت جسم و نشاط روح است، گفت: اهمیت به ورزش های همگانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد چرا که ورزش همگانی یک ضرورت برای زندگی انسان به شمار می رود.

حسین بر تصریح کرد: تحرک و شادابی علاوه بر سلامت تن و روان باعث القای شادابی و حس خوب خواهد شد، از سوی دیگر نیز به فرد در انجام فعالیت های روزانه انرژی و روحیه می دهد.

به گفته این قهرمان دفاع شخصی جهان، زمانی ارزش و اهمیت ورزش همگانی را درک خواهیم کرد که این مهم را در برنامه روزانه قرار داده و به صورت منظم انجام دهیم آن وقت تجریه و حس خوب ورزش کردن بر همگان نمایان می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 151970

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/151970/افتخارآفرینی-بانوان-ورزشکار-حجاب-اهدای-مدال-خانواده-شهدا-باعث-مباهات

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir