کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه خاش: 

توأم شدن بهار قرآن و طبیعت فرصتی برای خودسازی است 

29 اسفند 1402 ساعت 0:29

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان خاش گفت: از مهمانی دعوت شده بهترین استفاده را ببریم تا لطف خداوند شامل حالمان شود.


به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شیبک در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، رمضان را ماه رحمت، برکت و مغفرت خواند و بیان کرد: این ماه سراسر رحمت و فضیلت است که باید بهترین استفاده‌ها را از آن برد؛ لذا اوقات عیدنوروز و ماه مبارک رمضان را با برنامه‌ریزی و انجام فرایض و فرامین الهی به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه خاش با اشاره به ایام عید دیدوبازدید و مقارن بودن آن با ماه رمضان افزود: در این ایام از تلاوت قرآن که ثوابی بی‌شمار دارد غافل نشویم و زمینهٔ کسب رضایت خداوند متعال و ذخیره توشهٔ آخرت برای خود را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: عید فصل امید، شادی، تازگی و طراوت است و حالا که بهارطبیعت هم‌زمان با ماه رمضان شده است در کنار خانواده از سفرهٔ پر رحمت پروردگار بهره ببریم چرا که درهای رحمت و بخشش خداوند در این ماه به روی بندگانش باز و آمادهٔ پذیرایی و قبولی خواسته‌های ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیبک عنوان کرد: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست؛ بلکه تمام اعضا و جوارح باید روزه و ذهن و فکر ما فقط به سمت خداوند متعال باشد چرا که روزه آزمون ایمان، صبر و خودسازی است همچنین باعث سلامتی جسم و روح و روان انسان مؤمن نیز خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان خاش اذعان کرد: ماه مبارک رمضان بافضیلت ترین ماه‌ها است چرا که قرآن در این ماه نازل شد و شب قدر شب تعیین سرنوشت نیز در این ماه پربرکت قرار دارد پس سعی کنیم از روزها و شب‌های این ماه بهترین استفاده را ببریم و فرزندان و جوانان خود را با آگاهی از فرایض الهی و انس با قرآن تشویق به انجام واجبات دینی کنیم. 

وی تصریح کرد: در کنار انجام اعمال ماه مبارک رمضان به دیدار و برگزاری آداب‌ورسوم عید بپردازیم و از صله‌رحم که سفارش‌های زیادی در مورد آن شده است غافل نشویم نیازمندان و کسانی که در همسایگی و نزدیکی ما زندگی می‌کنند را در این ماه دریابیم و در حد توان خود به آنها کمک کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ماه مهمانی خدا ماه رمضان بیان کرد: ما هنگامی که به مهمانی دعوت می‌شویم با بهترین شکل ممکن آراسته و باوقار در آن مهمانی ظاهر می‌شویم حالا که میزبان ما خدای یکتاست به‌گونه‌ای به مهمانی برویم که لایق این ضیافت پر از خیر و مغفرت باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیبک در پایان گفت: با دلی پاک و عاری از بدی‌ها خداوند مهربان را عبادت و خیر و بخشش برای خود و دیگران را از خداوند متعال خواستار باشیم احترام به بزرگ‌ترها را حفظ و فرزندان و جوانان خود را تشویق به انجام فرامین الهی کنیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 167787

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/167787/توأم-شدن-بهار-قرآن-طبیعت-فرصتی-خودسازی-است

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir