کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مام جمعه شهرستان چابهار:

۹دی نماد ولایت مداری مردم ایران است/مردم از دولت انتظار دارند مشکلات اقتصادی را رفع نماید

9 دی 1401 ساعت 14:44

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی،گفت:مردم در روز های که فتنه گران به دنبال براندازی و حمله به انقلاب اسلامی آنها را طرد کردند و پشت رهبر خودشان ایستادند.


به گزارش عصر هامون ؛به نقل از چهاربهاران،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته،بیان کرد:یکی از مصادیق مردم داری تغافل است که این صفت یک نوع گذشت و احسان است،همچنین خطای دیگران را نادیده گرفتن  نیز همان تغافل است.

وی بابیان اینکه کسانی که در ادارات و دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند باید با دقت بیشتری به دستورات الهی توجه کنند،خاطرنشان کرد:نباید به خاطر مقداری ناراحتی یا بدخلقی ارباب رجوع مشکل مردم را پشت گوش بیاندازند بلکه باید مشکل او را درک و رفع کرد.


وی ادامه داد:انفاق و احسان و خشم خود را فرو بردن و عفو از صفات نیک است که صفا و صمیمیت را در جامعه گسترش و همچنین با احسان و نیکی بدترین دشمن به دوست انسان تبدیل  می شود.

امام جمعه شهرستان چابهار با اشاره به حماسه ۹دی،یادآور شد:نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت نامگذاری شده است،در این روز مردم فهیم و بصیر کشور اسلامی ما به صورت خودجوش تیر خلاص را بر بدن ناپاک فتنه شلیک کردند و توطئه های بزرگ داخلی و خارجی را خنثی کردند.


وی با بیان اینکه اگر بصیرت در مردم زمانه وجود نداشته باشد حضرت علی (ع) آن امام بزرگوار ما خانه نشین می شود،تصریح کرد:اگر بصیرت در بین مردم باشد مردم در راه اعتلای اسلام همراهی خواهند کرد و هیچ امتی نمی تواند جلوی پیشرفت آن قوم با بصیرت را بگیرد.

وی ادامه داد:همانطور که در فتنه ۸۸ دشمن عده ای  را فریب دادند ولی مردم دیندار و انقلابی با حضور در میدان خط درگیری دشمن را تشخیص دادند و با طرد فتنه گران پشت سر رهبری و انقلاب ایستادند و از آشوب گران برائت کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه آثار و پیامدها نهم دی بسیار زیاد بوده است،تصریح کرد:ولایت مداری،ناکامی فتنه گران،آشکار شدن دروغ فتنه گران محاسبات دشمن به هم خورد و آنها به قدرت نظام اسلامی پی بردند وجریان حرکت انقلابی به سمت آرمان های انقلاب تحکیم و تضمین شد.

امام جمعه شهرستان چابهار با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم،خاطرنشان کرد:متاسفانه دولت در مسائل گرانی، ضعیف شده است و مردم از این دولت انتظار زیادی دارند امروز دلار بالا رفته و مردم در تامین زندگی خود مشکلات زیادی دارند و گرانی کمر مردم را خم کرده است و مسئولان باید در رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند.

خطیب جمعه شهرستان بااشاره به اینکه ۱۳ دی ماه سالروز جنایت آمریکا در شهادت سردار سلیمانی است،افزود:از خصوصیات اخلاقی این بزرگوار الگوی اخلاص و عمل مرد میدان انقلاب مومن مجاهد و مبارز بودشهید سلیمانی به طور کل یک است


وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بر عرصه نظامی تسلط بسیاری داشت،خاطرنشان کرد:ایشان همواره در جنگ و بعد جنگ تقوا داشت سخنان وی بر قلب ها عمل میکرد چون خود عامل بود و به هیچ گروهی نیز وابسته نبود.


کد مطلب: 154674

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/154674/۹دی-نماد-ولایت-مداری-مردم-ایران-دولت-انتظار-مشکلات-اقتصادی-رفع-نماید

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir