کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه چابهار؛

اطاعت از ولایت فقیه سبب تقویت وحدت در جامعه اسلامی می شود

چهاربهاران , 26 مهر 1392 ساعت 9:13

استاد حوزه علمیه چابهار گفت: ولی و ولایت یک رتبه ای است که پروردگار جهانیان به فرد ولی عنایت می کند و این فرد از همه ی افراد در جامعه نزد خداوند محبوب تر و بالاتر است و هر شخصی به این درجه دست نخواهد یافت مگر آنکه مورد عنایت و لطف ویژه پروردگار قرار گیرد.


به گزارش عصر هامون، داود احمدی مقدم اظهار داشت: هر ملتی که همراه با ولایت فقیه باشد از تفرقه و دودستگی دور می ماند و وحدت در آن جامعه محکم تر و بیشتر می شود.

وی ادامه داد: ولی و ولایت یک رتبه ای است که پروردگار جهانیان به فرد ولی عنایت می کند و این فرد از همه ی افراد در جامعه نزد خداوند محبوب تر و بالاتر است و هر شخصی به این درجه دست نخواهد یافت مگر آنکه مورد عنایت و لطف ویژه پروردگار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ولی و کراماتش از معجزات رسول گرامی اسلام (‌ص )‌نشات می گیرند و خداوند در این باره در حدیث قدسی می فرماید ” من عادلی ولیاً فقد اذنته با الحرب ” و در قرآن به اطاعت اط ولی بسیار تاکید شده است و در این رابطه آیات و روایت بسیاری موجود است.

مولوی احمدی مقدم افزود: خداوند در آیه ای دیگر می فرماید : اطاعت امر ولی در بابت مسایل دینی و مذهبی و در امورات دنیوی که در آن معصیت خالق نباشد بر امت اسلامی لازم است که اطاعت کنند.

وی در ادامه با تاکید بسیار بر اطاعت از ولایت ، خاطرنشان کرد: ما اطاعت از ولی را در کشور ایران اسلامی به خوبی مشاهده می کنیم و در امورات مختلف ملت بزرگ ایران اسلامی از ولایت فقیه اطاعت می کنند و در آن امورات نیز موفق می شوند و اطاعت پذیری از ولایت برای همه ی جهانیان ثابت شده است.

استاد حوزه علمیه چابهار یادآور شد: که ملت ما با اطاعت از ولایت فقیه در بحث فتنه ۸۸ به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و وشعار خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را سر دادند و با تدابیر ولایت فقیه نقشه های شوم دشمنان خنثی شد و حماسه ی ۹ دی را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند و جاودانه شدند و فتنه ها را خنثی کردند.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 43458

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/43458/اطاعت-ولایت-فقیه-سبب-تقویت-وحدت-جامعه-اسلامی-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir