کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان؛

خیمه حسینی ویژه ماه محرم در مسجد جامع زاهدان برپا می شود

زاهدانه , 14 آبان 1392 ساعت 7:04

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان گفت: خیمه حسینی ویژه ماه محرم به مدت ده شب با همکاری این بنیاد و هیات رزمندگان اسلام در مسجد جامع زاهدان برپا می شود.


به گزارش عصر هامون، موسی شهرکی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) آیین های سوگواری با حضور دوستداران اهل بیت(ع) در نقاط مختلف زاهدان بویژه خیمه حسینی واقع در مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در مدت ۱۰ شب بر پایی این خیمه گاه آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با ایراد سخنرانی پیرامون اهداف شکل گیری قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا مردم مومن و دوستدار اهل بیت(ع) را به فیض می رساند.
وی گفت: همچنین گروهای مداحی در این مدت در مسجد جامع زاهدان به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می پردازند و آیین شیرخوارگان حسینی نیز در این محل برگزار خواهد شد.
مدیر بنیاد فرهنگی مهدویت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قیام عاشورا یک حرکت بی نظیر در تاریخ به حساب می آید که الهام بخش بسیاری از انقلاب ها و تحولات ظلم ستیزی در جوامع اسلامی شده است.
شهرکی خاطر نشان کرد: رشادت ها و دلاوری های مردم سرافراز ایران اسلامی در خط مقدم جبهه های جنگ با تاسی از قیام عاشورا شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های متعددی برای انتقال و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در استان وجود دارد افزود: بهره گیری از برنامه های فرهنگی متنوع و جدید می تواند رغبت قشر جوان را به پذیرش مفاهیم دینی و معرفتی بیش از گذشته فراهم کند.
انتهای پیام /۹۰۳۱


کد مطلب: 44094

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/44094/خیمه-حسینی-ویژه-ماه-محرم-مسجد-جامع-زاهدان-برپا-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir