کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس حوزه های علمیه سراسر کشور؛

عالمان دینی در جامعه نقش الگو را برای مردم دارند

30 آبان 1392 ساعت 12:18

آیت الله سید ˈهاشم حسینی بوشهریˈ در کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی در شهرستان زاهدان گفت: عالمان دینی در جامعه نقش الگو را برای مردم دارند و سرمشق زندگی مردم هستند.


به گزارش عصر هامون به نقل از زاهدانه، رییس حوزه های علمیه سراسر کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری در نخستین نشست این کنگره که با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و دو نفر از استانداران سابق ، امام جمعه اهل تسنن در زاهدان و سه نفر از فرماندهان سابق سپاه پاسداران استان و روحانیون شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، افزود: تمام ملل جهان از عالمان و فرزانگانشان تجلیل می کنند اما اسلام گوی سبقت را از همه ربوده است.

آیت الله سید ˈهاشم حسینی بوشهریˈ بیان کرد: در قرآن کریم بیش از ۸۰ مورد در رابطه با علم و عالم و تکریم عالمان سخن گفته شده است.

عضو خبرگان رهبری با استناد به فرمایشات و حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: انبیا، علما و شهدا عزیز ترین بندگان خدا هستند بگونه ای که ارزش حضور یافتن در محضر عالم بالاتر از هزار شب زنده داری، حضور یافتن در تشییع هزار مسلمان و عیادت از هزار مریض است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عالمان دینی در جامعه نقش الگو را برای مردم دارند و سرمشق زندگی مردم هستند، سکوتشان، سخن گفتن شان، قیام شان همه و همه برای جامعه الگو است.

وی بیان کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نتیجه حرکت مردم به دنبال روحانیت بود زیرا روحانیت چراغ راه مردم و در زندگی اجتماعی نمونه و الگو هستند.

رییس حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: عالمان مجاهدان عرصه علم هستند و عالمان دینی نقش هدایتگری جامعه را برعهده دارند و اگر علما نبودند امروز از اسلام و مسلمانی خبری نبود.

وی افزود: عابد در صدد اصلاح خود است اما عالم سعی در اصلاح خود و جامعه می کند، عالم دینی نمی تواند در مقابل مشکلات جامعه سکوت کند و همواره در صدد بالا رفتن معرفت دینی و رشد فکر و اندیشه مردم جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عالمان به عنوان مرزبانان فکری و دینی جامعه با کتاب و سنت سروکار دارند و اگر مردم مفاهیم سنت را ندانند جامعه دچار مشکل می شود.

وی تاکید کرد: مرزبانان فکری و دینی مهمتر از مرزبانان جغرافیایی هستند و نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه بر عهده دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی اظهار داشت: آیت الله کفعمی از عالمان دینی و منادی وحدت در منطقه بود و با وجودی که رژیم ستم شاهی و سایر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی می کردند اما این عالم جلیل القدر توانست نقشه آنها را خنثی و قشرهای مختلف شیعه و سنی را با هم متحد کند.

وی با بیان اینکه آیت الله کفعمی ملجا و پناهگاه مجاهدان و مبارزان دینی و منزلش مامن امنی برای علما و انقلابیون بود، گفت: ساده زیستی، ارتباط با مردم و علمای شیعه و سنی از مشخصه های این عالم بزرگ بود.

به گزارش ایرنا، کنگره بزرگداشت عالم مجاهد و خدوم سیستان و بلوچستان آیت الله محمد کفعمی خراسانی در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ آبان ماه جاری در زاهدان در حال برگزاری است.

آیت الله کفعمی خراسانی نخستین پیش نماز و امام جمعه شهر زاهدان بود و در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در جابجایی انقلابیون، ارتباط با امام امت (ره) و مبارزه با رژیم ستم شاهی در سیستان و بلوچستان داشت.

این عالم مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان نماینده امام (ره) در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان منصوب شد و تا زمان وفات در خدمت اسلام و مسلمین بویژه مردم همیشه در صحنه شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بود.

آیت الله کفعمی خراسانی در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۶۲ دار فانی را وداع کرد.
انتهای پیام/۹۰۳۱


کد مطلب: 44731

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/44731/عالمان-دینی-جامعه-نقش-الگو-مردم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir