کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار خاش

تاسیس هنرستان تربیت بدنی در شهرستان خاش یکی از ضروریات مهم این شهرستان است

8 ارديبهشت 1393 ساعت 12:32

فرماندار خاش گفت : تاسیس هنرستان تربیت بدنی در شهرستان خاش یکی از ضروریات مهم این شهرستان است .


به گزارش عصر هامون به نقل از تفتان ما، محمد اکبر چاکرزهی درشورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن اشاره به قبولی ۵۸ درصدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان در دانشگاه ها از دست اندرکاران تعلیم و تربیت و اعضای شورا و معلمین خواست تا تلاش شود این قبولی درسال جدید تحصیلی افزایش یابد .
وی با اشاره به سفر نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شهرستان خاش وبازدید از تعدادی مدارس و دانشگاه های سطح شهرستان ، تصریح کرد : لوازم سرمایشی و گرمایشی ، هوشمندسازی مدارس و تکمیل کلیه مدارس در دست ساخت که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند از برکارت این سفر بود .
فرماندار خاش در ادامه این جلسه حفظ امنیت حوزه های امتحانی دانش آموزان توسط نیروی انتظامی ، دقت در انتخاب معلمین نمونه ، منفک شدن مدارس منطقه روتک از حوزه جالق و الحاق به آموزش و پرورش شهرستان خاش و تاسیس هنرستان تربیت بدنی تاکید کرد و از مدیریت آموزش و پرورش خواست تا مکاتبات لازم در این خصوص را با استان انجام دهد .
حجت الاسلام محمد حسین میری امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش نیز در ادامه این جلسه با استفاده از آیات و روایات هئدف از بعثت پیامبران الهی را تعلیم و تربیت خواند و افزود : یکی از برنامه های اسلامی برای ارتقاء روح و رشد فکری و فرهنگی مسئله آموزش است .
وی به حدیثی اشاره کرد و ادامه داد : حضرت علی ( ع ) می فرمایند : بزرگترین جهل برای انسان این است که انسان جهل به نفس خود داشته باشد .
مولوی محمد علی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز گفت : در تعالیم دینی و آسمانی ما در مورد تعلیم و تربیت آیات زیادی آمده است همچون سوره ای جمعه که در آیه ی دوم خداوند متعال می فرماید : در بین امیون رسولی از بین خودشان بر انگیختم و به سوی آنها فرستادم تا آیات خدا را بر آنها بخواند و در سایه ی خدا آنها را تربیت و تذکیه کند و کتاب آسمانی خدا را به آنها تعلیم دهد .
وی تصریح کرد : علم همانند شمشیر دو لبه است و اگر دست آدم خوب و دینداری باشد استفاده خوبی از آن می کند و اگر در دست آدم لاابالی و بی دینی باشد استفاده بدی از آن خواهد داشت .
قاسم کوچکزایی مدیریت آموزش و پرورش خاش نیز با اشاره به اینکه یک گروه جهادی برای برگزاری کلاس های تقویتی و کنکور به خاش اعزام خواند شد ، بیان کرد : به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان کنکوری به کسانی که در رشته های پزشکی و دندان پزشکی قبول شدند توسط ریاست بیمارستان و دانش آموزانی که رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب کنند توسط موسسه خیریه ای یک عدد سکه تمام بهار آزادی هدیه داده خواهد شد .
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 51999

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/51999/تاسیس-هنرستان-تربیت-بدنی-شهرستان-خاش-یکی-ضروریات-مهم-این

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir