تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
فرماندار خاش گفت : تاسیس هنرستان تربیت بدنی در شهرستان خاش یکی از ضروریات مهم این شهرستان است .
تاسیس هنرستان تربیت بدنی در شهرستان خاش یکی از ضروریات مهم این شهرستان است
تاسیس هنرستان تربیت بدنی در شهرستان خاش یکی از ضروریات مهم این شهرستان است
به گزارش عصر هامون به نقل از تفتان ما، محمد اکبر چاکرزهی درشورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن اشاره به قبولی ۵۸ درصدی دانش آموزان سال آخر دبیرستان در دانشگاه ها از دست اندرکاران تعلیم و تربیت و اعضای شورا و معلمین خواست تا تلاش شود این قبولی درسال جدید تحصیلی افزایش یابد .
وی با اشاره به سفر نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شهرستان خاش وبازدید از تعدادی مدارس و دانشگاه های سطح شهرستان ، تصریح کرد : لوازم سرمایشی و گرمایشی ، هوشمندسازی مدارس و تکمیل کلیه مدارس در دست ساخت که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند از برکارت این سفر بود .
فرماندار خاش در ادامه این جلسه حفظ امنیت حوزه های امتحانی دانش آموزان توسط نیروی انتظامی ، دقت در انتخاب معلمین نمونه ، منفک شدن مدارس منطقه روتک از حوزه جالق و الحاق به آموزش و پرورش شهرستان خاش و تاسیس هنرستان تربیت بدنی تاکید کرد و از مدیریت آموزش و پرورش خواست تا مکاتبات لازم در این خصوص را با استان انجام دهد .
حجت الاسلام محمد حسین میری امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش نیز در ادامه این جلسه با استفاده از آیات و روایات هئدف از بعثت پیامبران الهی را تعلیم و تربیت خواند و افزود : یکی از برنامه های اسلامی برای ارتقاء روح و رشد فکری و فرهنگی مسئله آموزش است .
وی به حدیثی اشاره کرد و ادامه داد : حضرت علی ( ع ) می فرمایند : بزرگترین جهل برای انسان این است که انسان جهل به نفس خود داشته باشد .
مولوی محمد علی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز گفت : در تعالیم دینی و آسمانی ما در مورد تعلیم و تربیت آیات زیادی آمده است همچون سوره ای جمعه که در آیه ی دوم خداوند متعال می فرماید : در بین امیون رسولی از بین خودشان بر انگیختم و به سوی آنها فرستادم تا آیات خدا را بر آنها بخواند و در سایه ی خدا آنها را تربیت و تذکیه کند و کتاب آسمانی خدا را به آنها تعلیم دهد .
وی تصریح کرد : علم همانند شمشیر دو لبه است و اگر دست آدم خوب و دینداری باشد استفاده خوبی از آن می کند و اگر در دست آدم لاابالی و بی دینی باشد استفاده بدی از آن خواهد داشت .
قاسم کوچکزایی مدیریت آموزش و پرورش خاش نیز با اشاره به اینکه یک گروه جهادی برای برگزاری کلاس های تقویتی و کنکور به خاش اعزام خواند شد ، بیان کرد : به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان کنکوری به کسانی که در رشته های پزشکی و دندان پزشکی قبول شدند توسط ریاست بیمارستان و دانش آموزانی که رتبه زیر ۱۰۰۰ را کسب کنند توسط موسسه خیریه ای یک عدد سکه تمام بهار آزادی هدیه داده خواهد شد .
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdccooqp.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما