تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۶
آموزشگاه سلامت خاش در انتظار دیده شدن توسط مسئولین/

رشته پرستاری بعنوان نیاز مهم در آموزشگاه سلامت خاش باید ایجاد شود

دانشکده سلامت شهرستان خاش که از سال گذشته فعالیت خود را به طور غیر رسمی و آزمایشی آغاز کرده است و در فروردین امسال در هفته سلامت افتتاح و مورد بهره برداری کامل قرار گرفت متاسفانه این دانشکده از ابتدایی افتتاح آن مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است .
رشته پرستاری بعنوان نیاز مهم در آموزشگاه سلامت خاش باید ایجاد شود
رشته پرستاری بعنوان نیاز مهم در آموزشگاه سلامت خاش باید ایجاد شود
به گزارش عصر هامون، این دانشکده یکی از خدمات دولت های نهم و دهم در شهرستان خاش می باشد که در ابتدا قرار بر این شد که مکان این دانشکده در ساختمان چند طبقه ای باشد اما به دلایل نامعلوم مکان این دانشکده در محل مرکز بهداشت و یا همان بیمارستان سابق راه اندازی شد و طبق گفته های دانشجویان این دانشکده مکان کنونی آن اصلا مکان مناسبی برای تحصیل نمی باشد و نداشتن خوابگاه ، فضای سبز ، امکانات فرهنگی و رفاهی بخشی از مشکلات مهم این دانشکده سلامت می باشد .

این موسسه سلامت در ابتدا دانشجویان خود را از بین فرزندان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انتخاب کرد و به آنان مزایایی ویژه ای تعلق گرفت و در این بین جوانان شهرستان خاش از حضور و تحصیل در این دانشکده محروم ماندند !!!


اما در این دانشکده بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب رشته های پرستاری و اتاق عمل که یکی از نیازهای شهرستان است در آن تدریس نمی شود .

شهروندان شهرستان خاش چند روز قبل با ارسال یک نامه به این پایگاه خبری خواستار پیگیری مشکلات دانشکده سلامت شدند به این منظور خبرنگار ما مصاحبه ای با فرماندار خاش گرفته است :

علیرضا شهرکی فرماندار خاش در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه برای تامین نیروی مورد نیازپرستاری با اولویت بومی های منطقه باید به صورت جدی برنامه ریزی شود ، اظهار داشت : رشته پرستای بعنوان یک نیاز مهم شهروندان و از دغدغه های اصلی مسئولان و مردم به شمار می رود که ایجاد آن در موسسه آموزش عالی سلامت خاش باید مورد توجه مسئولان باید .

وی ادامه داد : موسسه آموزش عالی سلامت خاش با هدف تامین کادر مورد نیاز درمانی و با اولویت بومی از سال گذشته با پذیرش ۷۸ نفر در رشته های بهداشت عمومی ، کارشناس بهداشت عمومی و کارشناس اتاق عمل با همکاری مسئولان و مردم منطقه آغاز کرد اما برای تامین نیرویرستاری و نیروهای متخصص اتاق عمل تقاضاهای فراوانی وجود دارد که با اضافه شدن رشته های کارشناسی پرستاری و کاردانی به کارشناسی اتاق عمل می توان بخشی از نیازهای شهروندان پاسخ داد .

وی با بیان اینکه هر گونه افزایش رشته منوط به بازدید از موسسه و ارزشیابی و صدور مجوز از طرف شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد ، تصریح کرد : مشکلاتی در بخشهای زیر ساخت موسسه از جمله نبود خوابگاه ، وسایل نقلیه ، امکانات فرهنگی رفاهی و … وجود دارد که ما پیگیری کرده ایم این مشکلات در اسرع وقت مرتفع می گردد اما اولویت مردم و مسئولان شهرستان توجه جدی به ایجاد رشته های موردنیاز جامعه می باشد .

وی یادآوری کرد : مجموعه مسئولان و خیرین حوزه شهرستان خاش تاکنون اقدامات بسیار مثبت و ارزشمندی را در جهت رفع مشکلات و موانع فرهنگی و آموزشی انجام داده اند و همچنان در این راستا گام برمی دارند و به تعهدات خود عمل می کنند اما انتظار این است که حمایت های لازم از سوی مسئولان استانی و کشوری صورت پذیرد .

وی در پایان اظهار داشت : در شرایط فعلی ما بر اساس امکانات و تجهیزات خود مجبور هستیم این مرکز را با همان ظرفیت پذیرش سال قبل و با همان رشته های سابق اداره کنیم .
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdci.raqct1avzbc2t.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما

به اندازه كافي همه دانشگاهها پر ستاري مي دهدچه دولتي چه خصوصي اينهمه پرستار مي خواهيد چكار؟