تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۷
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

آموزش‌وپرورش احیاکننده نسل جدید است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌وپرورش احیاکننده نسل جدید ما است و کاری که خیرین در حوزه تعلیم‌وتربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.
آموزش‌وپرورش احیاکننده نسل جدید است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، آیت‌الله مصطفی محامی در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم‌وتربیت بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» زنده کردن یک انسان همانند حیات بخشیدن به کل جامعه و زنده کردن همه انسان‌هاست و در مقابل آن عنوان می‌کند: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا» اگر یک نفر را از بین ببرد؛ مانند این است که همه مردم را از بین ببرد.
 
 امام‌جمعه زاهدان افزود: در تفسیر این آیه شریفه، بزرگان نظرات مختلفی را عنوان کرده‌اند از اینکه یک تشبیه برای بیان عظمت کار بوده و یا با این تعبیر که یک فرد می‌تواند مبدأ تولید نسل باشد و لذا احیای یک نفر احیای یک نسل است.
 
 محامی تصریح کرد: در ادبیات قرآنی حیات منحصر به این حیات مادی نیست؛ بلکه عقل، اندیشه و علم اوست و براین‌اساس دستگاه آموزش‌وپرورش و تعلیم‌وتربیت دستگاه احیاکننده نسل جدید ما است لذا کاری که شما در آموزش‌وپرورش انجام می‌دهید از جهات مختلف ضریب می‌خورد.
 
 وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه انجام کار خیر در حوزه آموزش‌وپرورش نیز دارای ارزش‌افزوده است به‌خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای بااستعداد است که متأسفانه به‌درستی شکوفا نشده و مورداستفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.
 
امام‌جمعه زاهدان اظهار کرد: خیرین عزیز باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: این احیا دارای فرایندی است که بخشی در تأمین امکانات و سخت‌افزار و بخشی در تهیه نرم‌افزار از جمله برنامه، معلم و اساتید است و این دو مجموعه باید با هم هماهنگ و در یک راستا حرکت کنند.
 
وی عنوان کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت‌بخشی به آن‌هاست و در این جهت نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و باتجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در جهت آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.
 محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعاً ساخت مدارس در همه این نقاط امکان‌پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت باتوجه‌به حضور دانش‌آموزان در مدارس فرصت تعلیم‌وتربیت بیشتر به‌صورت شبانه‌روزی وجود دارد.
 
 وی عنوان کرد: دل کودکان مانند یک کاغذسفید است و موقعیت شکل‌گیری شخصیت عقلانی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و... در همین دوران کودکی است و اگر در این ایام کار به‌خوبی صورت گیرد این دانش‌آموز در آینده پا به هر عرصه‌ای که بگذارد راه درست را خواهد رفت و در غیر این صورت چندان فرد مؤثری نخواهد بود.
 
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcd9j0ffyt09o6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما