تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۰
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بتول دانش شهرکی بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

 وی تأکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغال‌زایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتاً گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و به‌ویژه تن ماهیان است.

 وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم‌هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چندبرابر افزایش دهد و به‌نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات باصرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

 شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت ۴ هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

 وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناورسازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات موردنیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjmoevauqemxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما