تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
آموزش چگونه زنده‌بودن و چگونه زندگی‌کردن، هنر معلمان هنرمندی است که همواره فروغی برای نجات از جهل و نادانی هستند.
معلمی یک هنر و معلم هنرمند، هدایتگر بهتری است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بتول گمرکی، معلم بازنشسته مقطع ابتدایی در یادداشتی نوشت: در جامعه ما معلمان جایگاه رفیعی در نزد مردم دارند چرا که انسان‌ساز بوده و درس‌های ابتدایی زندگی را به آینده‌سازان سرزمینمان می‌آموزند، معلمی شغل انبیا و جزو شریف‌ترین مشاغل در جامعه است.

این معلم است که ما را با کلمات آشنا می‌کند و فرق روشنایی و تاریکی، مهربانی و ظلم، نفرت و محبت را به ما می‌آموزد.

بعضی چیزها را باید نوشت، برخی اتفاقات را باید نقاشی کرد و بعضی واژه‌ها را باید سرود، معلمان از آن دسته‌ای هستند که باید آن‌ها را سرود، معلمان زیباترین و ماندگارترین غزل زندگی ما هستند و معلمان ابتدایی شاه‌بیت این غزل‌اند.

سال‌های سال در مدرسه، در کلاس درس، در کنار دانش‌آموزان و دوشادوش همکارانش آموزش و پرورش را در کسوت معلمی تجربه کرده‌ام و حاصل آن اندوخته‌هایی ارزشمند از تجربیات سال‌ها حضور در مدرسه را با خود به‌به یادگار دارم تا امروز در زندگی از آن بهره بگیریم.

معصوم‌ترین و زیباترین موجودات روی زمین دانش‌آموزان هستند و خدمت به این پاکان از مقدس‌ترین مسئولیت‌ها است، از دیدگاه من معلمان ابتدایی را می‌توان عاشق‌ترین‌ها معنا کرد.

شروع تربیت رسمی در کودکان در دوره پیش‌دبستانی شکل می‌گیرد، در دوره پیش از دبستان ارتباط بین معلم و نوآموز، ارتباطی عاطفی و حسی است، و نوآموزان در این دوره بعضاً حرف معلم را بیشتر از حرف والدین خود قبول دارند و می‌پذیرند، از طرفی هم این نوآموزان بیشتر جذب محبت طرف مقابل می‌شود، معلم پیش‌دبستانی با رفتاری آکنده از محبت، با دانش‌آموز ارتباطی در این سطح برقرار می‌کند که این یک هنر است.

من افتخار می‌کنم که خداوند توفیق خدمت و قران آموزی به نونهالان را به من داده است، هر چند گاهی تا پاسی از شب مشغول کار و کاردستی‌های زیبای مناسبتی و مذهبی برای آموزش هستم؛ اما احساس خستگی نمی‌کنم، چراکه معصومیت دانش‌آموزان و انگیزه معلمان قرانی من را بیشتر شیفته کار می‌کند و احساس می‌کنم در راه قران و آموزش قران به نسل جدید هر چقدر خدمت کنم باز کافی نیست.

وی از اهمیت دوره متوسطه هم گفت که مقطع متوسطه به دلیل قرارگرفتن نوجوانان در دوران بلوغ از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، معلمان و دانش‌آموزان باید مثل شکر و نمک باشند، شکر دانش‌آموزان را به خواستن جلب می‌کند و نمک آنها را همیشه تشنه یادگیری می‌نماید پس باید کاری کنیم که بچه‌ها بدانند و بتوانند و به کار بندند، و اینکه یاد بگیریم همیشه به‌وجودآورنده تحولات باشیم نه قربانی تغییرات.

همچنین در مورد سمت مدیریت مدرسه ادامه داد: به نظر من مدیریت یک پست نیست؛ بلکه بیشتر یک مسئولیت و یک وظیفه است و انگیزه همکارانم از انتخاب آن، خدمت بیشتر بوده است، مدیران در جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برنامه‌های زیادی انجام می‌دهند؛ ولی قبل از اجرای هر برنامه‌ای اولین کار همیشه سعی می‌کنند انجام دهند ارتباط صمیمی با همکاران و دانش آموزان و اولیای آنها است و همیشه در چهره دانش آموزان چهره فرزند خود را می‌بینند و سعی بر این داشته‌اند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و روحیه پرخاشگری را در دانش آموزان و همکاران از بین ببرند.

وی در پایان با بیان وظیفه دیگر یک مدیر خوب بیان کرد مدیران همواره به نظرات همکاران و دانش آموزان بسیار اهمیت می‌دهند و با تقسیم کار بین همکاران و دانش آموزان روحیه تعاون و همکاری و وحدت و یکدلی را ایجاد می‌کنند.
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdciuvazut1aqq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما