تاریخ انتشار :شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵
مسئله حجاب امر فرهنگی است؛

تکریم عفاف و حجاب در طرح نور

در معرکه حجاب دشمن تلاش فراوان کرده است؛ اما طرح نور برای حفاظت و صیانت از این فریضه الهی آغاز شده است.
تکریم عفاف و حجاب در طرح نور
به گزارش پایکاه خبری «عصرهامون» به نقل از زاهدنیوز، باتوجه‌به اهمیت این موضوع طرح نور برای حفظ و صیانت از حجاب در کشور آغاز به کارکرد دشمن تلاش فراوان کرد که در این معرکه به‌گونه‌ای جلوه کند که پلیس تنها است اما مردم این خط بطلان را بر افکار پلید دشمن کشیدند که مردم در کنار پلیس و همگام با پلیس هستند.

 در حقیقت طرح نور برای حفظ و صیانت از دختران میهن اسلامی ایجاد شده است از دخترانی که مادران آینده این مرزوبوم هستند، از مادران آینده‌ای که بایستی رزمنده پرور، شجاع پرور، میهن‌دوست پرور و اسلام‌دوست باشند.

 هرگز این دختران وطن، دشمن نیستند اینها دختران کشور هستند که مورد هدف هجمه دشمن قرار گرفتند تا بتوانند سرباز بی جیره و مواجب آنان باشند.

 چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام‌آرام غیرت گرفته می‌شود، محیط برای فرد بیننده عادی می‌شود وقتی محیط برای مردان و زنان باغیرت ما عادی شد؛ یعنی یک ارزش شکل می‌گیرد در جایی که بی‌ارزش‌ترین، ارزش‌ها از منظر دین و قرآن و اسلام است.

 حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است دستور دین مبین اسلام است که هر فرد مکلفی ملزم به رعایت آن است؛ اما دشمنان این سرزمین در تلاش هستند موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کنند.

 زنان، مردان، علما، فضلا، رزمندگان و آحاد مردم در تلاش هستند که این قطعه گمشده به بطن جامعه بازگردد این راه سخت، پر فراز و نشیبی که مردم انقلابی در پیش گرفتند.

 دشمنان تلاش دارند دو بال از ما گرفته بشود اولین بال، بال حیا و عفت است و دومین بال، بال غیرت است.

 در معرکه‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسیده است که نبرد رویارو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ‌چیز در بر ندارد و از همین رو وارد جنگ فرهنگی شده است.
 
 برای رعایت حجاب باید قوانین وضع شود
 زهرا هراتی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» با اشاره به لزوم قوانین محکم برای صیانت از حجاب بیان کرد: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه دلگرمی و زیبایی او است باتوجه‌به اهمیت این موضوع تأکید خداوند در قرآن در مورد حجاب ظاهری، حرف‌زدن با نامحرم، راه‌رفتن، نوع تعامل با نامحرم تعریف شده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که قوانین دیگر در کشور اجرا می‌شود و مردم خود را به اجرای قوانین موظف می‌دانند مثل رانندگانی که مردم قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند و اگر اجرا نکنند دچار محرومیت و جریمه می‌شوند برای زنان و بانوان نیز دررابطه‌با حجاب باید قوانینی وضع شود و به آن عمل شود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: خانواده نیز اگر خود را موظف بداند که حجاب باعث آرامش است و هر زن‌وشوهری از یکدیگر باید بهره ببرند و خود را موظف بدانند که ذهن نامحرمان را به خود جلب نکنند.

وی افزود: آرامش حق همه بندگان است که با رعایت حجاب محقق می‌شود و خود را موظف به رعایت آن بدانیم، به‌عنوان یک مادر باید بدانیم حجاب امری از سمت خداوند است و این دستور خداوند را اجرا کنیم.

هراتی تشریح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را به‌عنوان الگو بدانیم در واقعه عاشورا حضرت زینب به یزید گفتند ننگ کاری که کردی بر کردن تو است و ننگ بزرگ‌تر دیگر برداشتن حجاب است که آن را نیز برگردان داری این موضوع نشان می‌دهد که چقدر این امر حجاب اهمیت دارد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مادر عفاف و حجاب مسئله مهمی است که باید این موارد را به فرزندان خودآموزش دهیم و بدانیم مسئله حجاب مسئله سنگینی نیست همان‌طور که خوردن و آشامیدن حیاتی است حجاب نیز موضوعی بسیار مهم و حیاتی است.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: انسان اگر می‌خواهد به آرامش و آسایش برسد این حجاب تغذیه روح او است و اگر فرد مسئله اجتماعی حجاب را رعایت کند باعث می‌شود تمرکز و حواس معطوف بر خانواده خود داشته باشند و افراد جامعه از حیطه کاری خود دور نشود و فاصله نگیرد.

وی افزود: در فضای اداری و جامعه زمانی که مرد و زن از خانه خارج می‌شود باید شرایطی باشد که در آرامش از خانه خارج شود و در اطمینان و آرامش بیرون از خانه بتوانند حضور داشته باشند.

 هراتی تصریح کرد: مراکز آموزشی محل تعلیم‌وتربیت است و یکی از مکان‌های که دانش‌آموزان تأثیر بیشتری می‌گیرند مدارس است که اگر به نحوه احسن کار شود با زبان نرم، با صمیمیت صورت گیرد؛ مانند پیامبر اسلام که بااخلاق نیک به دین اسلام دعوت می‌کردند می‌توان تأثیر مثبتی در این زمینه دید.

وی ادامه داد: افراد باحجاب به‌عنوان الگو هستند اگر در ظاهر حجاب وجود دارد در رفتار نیز به‌گونه‌ای باشیم تا سایر افراد را به خود جذب کنیم تا دیگران این احساس را داشته باشند که به آنان علاقه داریم و بامحبت هستیم تا زمانی که فرد بی‌حجاب افراد باحجاب را می‌بیند احساس تنفر نکند.
 
 کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در دعوت به رعایت عفاف و حجاب بر رابطه عاطفی باید توجه کرد که تین محبت و عاطفه در رفتار و عمل قطعاً تأثیرگذار است همه باهم برای حفظ این ضرورت باید دست در دست هم دهند.
 
 انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdciqvazqt1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما